• Ahlstrom/

Munksjö Oyj on allekirjoittanut uuden laina- ja valmiusluottosopimuksen alentaakseen rahoituskustannuksia ja pidentääkseen takaisinmaksuaikaa

MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE 11.9.2014 klo. 8.00 CEST

Munksjö Oyj on allekirjoittanut uuden 345 milj. euron laina- ja valmiusluottosopimuksen, jonka laina-aika on viisi vuotta.

Uusi sopimus lisää operatiivista joustavuutta ja alentaa rahoituskustannuksia. Sopimuksen perusteella maksettava korko määräytyy konsernin seniorivelan ja käyttökatteen välisen suhteen perusteella. Nykyisen velkaantumisasteen ja taloudellisten tunnuslukujen perusteella laskettuna vuosittaiset rahoituskustannukset käytössä olevasta lainasta ovat 150 prosenttiyksikön pistettä alemmat, mikä vuositasolla vastaa noin 5 milj. euroa alempia rahoituskustannuksia.

Laina- ja valmiusluottosopimuksen järjestäjät ovat Nordea, Danske Bank ja SEB ja sopimus korvaa yhtiön edellisen, toukokuussa 2013 solmitun, 365 milj. euron laina- ja valmiusluottosopimuksen.

Sopimuksen mukaisen uuden rahoituksen odotetaan toteutuvan syyskuun 2014 aikana. Olemassa olevan rahoituksen vuoden 2014 kolmannen vuosineljänneksen aikana suoritettavan takaisinmaksun yhteydessä Munksjö kirjaa aiemmin aktivoidun noin 7 milj. euron rahoituskustannuksen, jolla ei ole kassavirtavaikutusta. Uudella rahoitussopimuksella tulee olemaan positiivinen vaikutus kassavirtaan vuoden 2014 neljännestä vuosineljänneksestä alkaen.

Kim Henriksson, CFO, puh. +46 10 250 1015
Laura Lindholm, Investor Relations Manager, puh. +46 10 250 1026

Munksjö – Materiaaleja innovatiiviseen tuotesuunnitteluun

Munksjö-konserni on kansainvälinen erikoispaperiyhtiö joka tarjoaa asiakkailleen ainutlaatuisen tuotevalikoiman erilaisiin teollisuussovelluksiin ja kuluttajalähtöisiin tuotteisiin. Vuonna 1862 perustettu yhtiö on yksi maailman johtavia korkealaatuisten papereiden valmistajia monella houkuttelevalla markkinasegmentillä, kuten koristepapereissa, irrokepohjapapereissa, elektroteknisissä papereissa, tarraetikettipapereissa sekä terästeollisuuden välipapereissa. Munksjön globaalin läsnäolon ja asiakkaidemme toimintaan integroitumisen ansiosta yritys muodostaa maailmanlaajuisen palveluyrityksen, jolla on noin 3 000 työntekijää. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Brasiliassa ja Kiinassa. Munksjö on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää osoitteessa www.munksjo.com