Muutos Ahlstrom-Munksjö Oyj:n taloudellisen raportoinnin käytäntöön

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ PÖRSSITIEDOTE 12.4.2021 klo 15.00

Ahlstrom-Munksjö on päättänyt muuttaa Q1 ja Q3 osavuosikatsauksia koskevaa taloudellisen raportoinnin käytäntöään. Vireillä oleva Yhtiön osakkeiden lunastusmenettely ja Yhtiön päätös hakea sen osakkeiden poistamista pörssilistalta huomioiden Yhtiö ei enää julkista IAS34-standardin mukaisesti laadittuja osavuosikatsauksia tilikauden ensimmäiseltä kolmelta (Q1) ja ensimmäiseltä yhdeksältä kuukaudelta (Q3). Yhtiön ollessa yhä listattuna Nasdaq Helsinki Oy:ssä ja/tai Nasdaq Stockholm AB:ssä se aikoo julkistaa taloudelliset tiedot kyseisiltä ajanjaksoilta lyhyemmän liiketoimintakatsauksen muodossa. Raportointikäytännön muutoksen johdosta Yhtiö ei aiemmin tiedotetusta poiketen julkista 27.4.2021 osavuosikatsausta tammi-maaliskuulta 2021.

Yhtiön emoyhtiön Spa Holdings 3 Oy:n on kesäkuun 2021 loppuun mennessä raportoitava velkasijoittajilleen konsolidoidut taloudelliset tiedot tammi-maaliskuulta 2021. Yhtiö aikoo julkistaa liiketoimintakatsauksen tammi-maaliskuulta 2021 samanaikaisesti kun emoyhtiö raportoi kyseiset konsolidoidut tiedot, mikäli Yhtiön osakkeet ovat vielä listattuna kyseisenä ajankohtana. Liiketoimintakatsauksen mahdollisen julkistamisen tarkka ajankohta tiedotetaan myöhemmin.

Kuten aiemmin on tiedotettu, Yhtiön hallitus on päättänyt toimittaa hakemukset Nasdaq Helsinkiin sekä Nasdaq Tukholmaan julkisen kaupankäynnin lopettamiseksi Yhtiön osakkeilla ja osakkeiden poistamiseksi pörssilistalta siten, että pörssilistalta poistaminen tapahtuisi (i) Nasdaq Tukholman pörssilistalla kaupankäynnin kohteena olevien Yhtiön osakkeiden osalta arviolta 31.5.2021, ja (ii) Nasdaq Helsingin pörssilistalla kaupankäynnin kohteena olevien Yhtiön osakkeiden osalta mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Spa Holdings 3 on saanut käynnissä olevassa osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Yhtiön osakkeisiin.

Lisätietoa:

Johan Lindh, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 010 888 4994, johan.lindh@ahlstrom-munksjo.com
Juho Erkheikki, sijoittajasuhdepäällikkö, 010 888 4731, juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista, terveydenhuollon kankaista sekä energian varastointi- ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 2,7 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 7 800 henkilöä. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.