Munksjö Oyj: Munksjö suunnittelee uudistavansa myyntiorganisaatiotaan

MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE 10.12.2014 klo. 11.00 CET

Munksjö Oyj: Munksjö suunnittelee uudistavansa myyntiorganisaatiotaan

Munksjö suunnittelee yksinkertaistavansa myyntiorganisaatiotaan uudistamalla tiettyjä myyntitoimintoja. Uudistaminen edellyttää, että neuvottelut ja niiden perusteella tehtävät muutokset hyväksytään paikallisen lainsäädännön mukaisesti niissä maissa, joita neuvottelut koskevat. Uudistuksen tavoitteena on keskittää myyntitoiminnot liiketoiminta-aluekohtaisiin asiakaspalvelukeskuksiin Euroopassa sekä konsernitasoisiin myyntikonttoreihin Brasiliassa, Kiinassa, Yhdysvalloissa ja Venäjällä. Siirtämällä asiakaspalvelutoimintoja lähemmäs toimitusketjun hallintaa, keskittämällä toimintoja ja vähentämällä myyntikonttoreihin liittyviä kustannuksia, Munksjö parantaisi kannattavuutta ja tehostaisi toimitusketjua.

Neuvottelujen tuloksena seuraavat myyntikonttorit saatetaan sulkea tai niiden henkilöstömäärää saatetaan vähentää: Wavre Belgiassa, Lingolsheim, Pont Eveque ja Fontenay-sous-Bois Ranskassa, München Saksassa, Legano ja Torino Italiassa sekä Espanjan myyntikonttori.

Uudistus käsittäisi toteutuessaan noin 30 henkilöä. Suunniteltu uudistus toteutettaisiin vuonna 2015 ja vuosittaisten kustannussäästöjen odotetaan olevan noin 1-1,5 milj. euroa, joista suurimman osan odotettaisiin toteutuvan vuoden 2016 aikana, vuoden 2014 aikana toteutuneiden myyntiorganisaation rakenteellisten kustannussäästöjen lisäksi. Konserni kirjaa organisaation uudistamiseen liittyen noin 2,5 milj. euron kertaluonteisen kustannuksen vuoden 2014 neljännessä vuosineljänneksessä. Kirjauksen negatiivisen kassavirtavaikutuksen odotetaan pääasiassa ajoittuvan vuoteen 2015. Aiemmin arvioidut synergiaetuihin ja liiketoimintojen yhdistämiseen liittyvät kustannukset ovat arvioitua alemmat ja konserni kirjaa tämän seurauksen saman vuosineljänneksen aikana noin 1,5 milj. euron kertaluonteisen tulon.

Lisätietoja:
Åsa Fredriksson, SVP HR and Communications, puh. +46 10 250 1003
Laura Lindholm, Investor Relations Manager, puh. +46 10 250 1026

Munksjö – Materiaaleja innovatiiviseen tuotesuunnitteluun

Munksjö-konserni on kansainvälinen erikoispaperiyhtiö joka tarjoaa asiakkailleen ainutlaatuisen tuotevalikoiman erilaisiin teollisuussovelluksiin ja kuluttajalähtöisiin tuotteisiin. Vuonna 1862 perustettu yhtiö on yksi maailman johtavia korkealaatuisten papereiden valmistajia monella houkuttelevalla markkinasegmentillä, kuten koristepapereissa, irrokepohjapapereissa, elektroteknisissä papereissa, tarraetikettipapereissa sekä terästeollisuuden välipapereissa. Munksjön globaalin läsnäolon ja asiakkaidemme toimintaan integroitumisen ansiosta yritys muodostaa maailmanlaajuisen palveluyrityksen, jolla on noin 2 900 työntekijää. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Brasiliassa, Espanjassa ja Kiinassa. Munksjö on listattu Nasdaq Helsingissä ja Nasdaq Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.munksjo.com.