• Aico Group/

Aicon uusi SAP-väliohjelmistointegraatioratkaisu pienentää IT-resurssien tarpeen talousprojekteissa.

Report this content

IT-resurssien kustannukset ja niukkuus jarruttavat talousprosessien kehittämistä. Ratkaisuksi Aico on luonut alan johtavan SAP-integraatioiden toteutusprosessin, jolla yritykset voivat säästää aikaa ja IT-resursseja turvaten samalla tietonsa.

Suomalainen talous- ja kirjanpitoautomaatio-ohjelmistojen tuottaja Aico Group Oy on toteuttanut nopeutetun integraatioratkaisun SAP-väliohjelmistoja käyttäville suuryrityksille.

Aicon ohjelmistoalusta mahdollistaa talousammattilaisille koko raportointi (R2R) -prosessin hallinnan ja automaation ja tarjoaa alan parhaan reaaliaikaisen integraation SAP:hen.

Aicon asiakastoimituksista vastaava johtaja Shivam Dosa kertoo: ”IT-resurssien kustannukset ja niukkuus jarruttavat talousprosessien kehittämistä. Nopeutetut SAP-integraatioratkaisumme vastaavat tähän haasteeseen. Niiden avulla asiakkaamme voivat integroida Aicon järjestelmän SAP-väliohjelmistoilla turvallisesti, nopeasti ja vähäisin IT-panostuksin.”

PI/PO ja Integration Suite ovat SAP:n väliohjelmistoratkaisuja, joilla pilvi- ja paikalliset sovellukset voidaan integroida suoraan kolmansien osapuolten SAP- ja muihin tuotteisiin, kuten Aicon järjestelmään. Aicon uudet ratkaisut on räätälöity SAP-integraatioiden optimointiin. Integraatioprojektin alkuvaihe on nyt toteutettavissa 85 % vähäisemmällä työmäärällä.

Aicon SAP-kehityspäällikkö Sampo Laakkosen mukaan tämä tehokkuusparannus perustuu osin Aicon integraatioprosessien tarkkuuteen.

”Olemme integraatioprojekteissamme huomanneet, että asiakkaamme käyttävät usein huomattavan osan IT-resursseistaan integrointivirheiden korjaamiseen. Tämän ongelman ratkaisemiseksi esirakensimme kaikki tarvittavat määritykset ja integraatiopolut, mikä vähensi integrointitestauksen aikaisia virheitä peräti 65 %.”

Näiden prosessien avulla IT-tiimit voivat integroida Aicon SAP:iin vain kolmessa päivässä SAP-väliohjelmistoa käyttäen. Näin ollen Aico voi nyt tarjota alan parhaan SAP- ja S/4HANA-integroinnin huomattavasti nopeammin, pienemmällä virhemäärällä ja vähäisemmällä vaivalloisella ja kalliilla asiantuntijatyöllä.

Aicon integraatio hyödyntää reaaliaikaisia tietoja SAP:stä tiedostolatausten sijaan. Shivam Dosa jatkaa: ”Meille alan edelläkävijyys tarkoittaa, että tarjoamme jotakin, mitä kukaan muu ei kykene tarjoamaan. Aicon ratkaisua käyttävä yritys saa pääsyn SAP-tietoihin on demand -periaatteella. Emme lataa työtiedostoja kerran tai kahdesti päivässä. Työntekijät voivat sen sijaan työskennellä proaktiivisesti laadukkaimpien ja tarkimpien mahdollisten tietojen parissa. Halusimme viedä tämän tehokkuuden suoraan toteutusprosessin alkuun.”

Shivamin mukaan projektien nopeutumisen ja tarkentumisen ohella koko integraatioprojektin fokus siirtyy asiakashyötyihin. ”Integraatiosta tulee talousprojekti IT-projektin sijaan. Voimme keskittyä asiakkaan tarpeisiin – talousprosessien nopeaan ja helppoon parantamiseen – sotkeutumatta IT-asioista vääntämiseen.”

Aicon integraatioratkaisut ovat kaikkien SAP:tä ja S/4HANA:ta käyttävien uusien ja vanhojen asiakkaiden saatavilla.

Tietoa Aicosta

Autamme kirjanpidon tilinpäätös- ja R2R-prosessien yksinkertaistamisessa. Ratkaisumme vähentää manuaalista työtä ja nopeuttaa tilikauden lopun raportointia sekä varmistaa vaatimustenmukaisuuden ja tietojen tarkkuuden.

Ohjelmistoalustamme käsittää ratkaisut tärkeimpiä R2R-prosesseja varten – tilien täsmäytys, tilinpäätöstehtävien hallinta, päiväkirjamerkinnät, yritystenvälinen laskutus, rahoituspyynnöt ja manuaaliset maksut.

Ainutlaatuinen reaaliaikainen integraatio useisiin ERP-järjestelmiin kohentaa automaatioastetta ja yksinkertaistaa asiakkaidemme IT-järjestelmiä.

Euroopanlaajuisten tiimi- ja kumppaniverkostomme avulla varmistamme, että ohjelmistojen toteutusprojektimme pysyvät aikataulussa ja budjetin rajoissa.

Lisätietoja Aicosta löydät osoitteesta aico.ai.

Aicon resurssikirjastosta löydät e-kirjoja ja webinaareja R2R:stä ja tilikauden päättämisen parhaista käytännöistä.

Seuraa meitä LinkedInissä.