Aiforia allekirjoittaa sopimuksen eteläkorealaisen bioteknologiayrityksen kanssa, joka pyrkii tehostamaan lääkekehitysalustaansa tekoälyn avulla

Aiforia ja Genuv tekevät yhteistyötä integroidakseen Aiforian syväoppivan tekoälyn Genuvin ATRIVIEW® neurodegeneratiivisien sairauksien lääkekehitysalustaan.

Yhtiöt ilmoittivat sopimuksesta Aiforian tekoälyteknologian lisäämisestä Genuvin ATRIVIEW® lääkekehitysalustaan, jota käytetään sekä olemassa olevien lääkkeiden että uusien yhdisteiden seulomiseen hermoja suojaavien ja elvyttävien vaikutusten suhteen. ATRIVIEW®:iä käytettiin Genuvin johtavan lääkekandidaatin SNR1611:n löytämiseen, joka on osoittautunut tehokkaaksi palauttamaan keskushermoston toimintaa amyotrofisen lateraaliskleroosin (ALS) ja Alzheimerin taudin prekliinisissä malleissa.

ATRIVIEW® AI yhdistyy saumattomasti Aiforian tekoälyohjelmistoon nopeuttamaan ja automatisoimaan kuva-analyysiä, joka on yleensä aikaa vievä vaihe perinteisillä menetelmillä, mahdollistaen useiden biomarkkerien tehokkaan analyysin ja minimoimalla inhimillisen virheen mahdollisuuden prekliinisissä lääketutkimuksissa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Aiforian teknologiaa käytetään aivojen kantasolujen kehitysvaiheiden erottamiseen, joka on tärkeä tehtävä erilaisten neurologisten häiriöiden prekliinisissä tutkimuksissa.

"Aiforia auttaa Genuvia tuomaan syväoppivan tekoälyn tarjoaman tehokkuuden ainutlaatuiselle ATRIVIEW®-lääkekehitysalustallemme", kommentoi Sungho Han, Ph.D., Genuvin perustaja ja toimitusjohtaja. "Lisänopeuden ansiosta Genuv ja kumppanimme voivat tuoda enemmän lääkekandidaatteja kliiniseen käyttöön nopeammalla aikajanalla."

"Olemme innoissamme mahdollisuudesta auttaa Genuvia laajentamaan merkittävän ATRIVIEW®-alustansa ominaisuuksia tehokkaan syväoppimisteknologiamme avulla, joka on tehty tällaisiin käyttötapauksiin; lisäämään tehokkuutta ja tarkkuutta lääketieteelliseen kuva-analyysiin esimerkiksi neurotieteen alalla”, kommentoi Aiforia Technologies Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Tapaninen. "Genuv kehittää vahvaa lähestymistapaa hermostoa rappeuttavien sairauksien valtavaan tarpeeseen, ja olemme kiitollisia saadessamme olla osa tätä yhteistyötä."

Aiforia tarjoaa patologeille ja tutkijoille prekliinisissä ja kliinisissä laboratorioissa tehokkaan syväoppivan tekoälyohjelmiston, jonka avulla kuvista voidaan tehdä löydöksiä, päätöksiä ja diagnooseja. Aiforian pilvipohjaisten tuotteiden ja palvelujen tavoitteena on parantaa lääketieteellisten kuvien analysoinnin tehokkuutta ja tarkkuutta monilla eri aloilla, onkologiasta neurotieteeseen. Lisätietoja: www.aiforia.com

Jukka Tapaninen, toimitusjohtaja, Aiforia Technologies Oyj, puh. +33610416686

Veli-Matti Parkkonen, talousjohtaja, Aiforia Technologies Oyj, puh. +358405009878

UB Securities Oy, p. +358 40 588 6769