Aiforia ja Orion yhteistyöhön tekoälyratkaisujen kehittämiseksi lääketutkimuksen kuva-analytiikkaan

Aiforia Technologies Oyj, Lehdistötiedote, 05.07.2023 klo 12.00 EEST. Aiforia ja suomalainen lääkeyhtiö Orion ovat sopineet yhteistyöstä, jossa kehitetään tekoälyä hyödyntäviä kuva-analyysiratkaisuja prekliiniseen tutkimukseen ja tuotekehitykseen.

Yhteistyön myötä Aiforia saa Orionilta arvokasta tietoa prekliinisen asiakaskunnan tarpeista ja pystyy entistä paremmin ratkaisemaan asiakkaiden haasteita tuotevalikoimallaan.

Orion on keväällä 2023 käynnistänyt Business Finlandin rahoittaman hankkeen, jonka tavoitteena on lyhentää uusien innovatiivisten lääkkeiden kehitysaikaa dataa ja tekoälyä hyödyntämällä. Kumppanuus Orionin kanssa tukee Aiforian strategiaa tuoda nopeasti markkinoille kansainvälisesti ainutlaatuisia tekoälyratkaisuja, joiden avulla voidaan tehostaa sekä prekliinistä tutkimusta että kliinistä diagnostiikkaa.

Jukka Tapaninen, toimitusjohtaja, Aiforia Technologies Oyj

UB Securities Oy

puh. +358 9 25 380 225

Aiforia tarjoaa patologeille ja tutkijoille prekliinisissä ja kliinisissä laboratorioissa tehokkaan syväoppivan tekoälyohjelmiston, jonka avulla kuvista voidaan tehdä löydöksiä, päätöksiä ja diagnooseja. Aiforian pilvipohjaisten tuotteiden ja palvelujen tavoitteena on parantaa lääketieteellisten kuvien analysoinnin tehokkuutta ja tarkkuutta monilla eri aloilla, onkologiasta neurotieteeseen.

Lisätietoja: www.aiforia.com