Aiforia Technologies Oyj nimittää markkinointijohtajan

Aiforia Technologies Oyj, Lehdistötiedote, 10.03.2023 klo 12.00 EET. Aiforia Technologies Oyj on nimittänyt uuden markkinointijohtajan, joka tuo mukanaan kansainvälistä kaupallista kokemusta niin kudosdiagnostiikasta kuin onkologian täsmälääkkeiden alueelta.

Manuel Ahlsten on 20.02.2023 alkaen nimitetty markkinointijohtajaksi. Hänen vastuualueenaan on markkinoinnin strategiset linjaukset ja toteuttaminen sekä kliinisellä että prekliinisellä markkinalla. Manuel pyrkii roolissaan vauhdittamaan yhtiön kasvustrategian toteuttamista edistämällä Aiforian tunnettuutta ja tukemalla myynnin ponnisteluja.

”Patologian kuva-analyysi on murroksessa ja enenevässä määrin näytteitä tarkastellaan tietokoneella perinteisen mikroskoopin sijaan. Tämä on mahdollistanut tehokkaiden, syviä neuroverkkoja hyödyntävien, tekoälymallien käytön kuva-analyysissä”, sanoo Ahlsten. ”Patologian näytteiden määrä on kasvussa. Aiforian tekoälymallit voivat tehostaa laboratorioiden työvirtaa, parantaa analyysien tarkkuutta ja lievittää patologien työtaakkaa. Koen olevani etuoikeutettu että saan tehdä töitä tässä tiimissä, ja olen täysin sitoutunut missioomme.”

Manuel on aikaisemmin työskennellyt maailman suurimpiin lukeutuvien bioteknologiayrityksien palveluksessa. Hän vietti useita vuosia Rochella Yhdysvalloissa kansainvälisen markkinoinnin tehtävissä patologian tuotteiden parissa. Ennen Aiforialle liittymistä Manuel on toiminut myös keuhkosyöpälääkkeiden parissa AstraZenecan pohjoismaisten myyntitiimien päällikkönä.

”Olemme tyytyväisiä saadessamme Manuelin markkinoinnin vetäjäksi. Hänen kansainvälinen kokemuksensa yhdessä kudosdiagnostiikan ja onkologian ymmärryksen kanssa tuo arvokasta tietämystä ja osaamista Aiforialle. Manuelin kokemus niin myynnin kuin markkinoinnin johtotehtävistä tukee myös näiden tärkeiden toimintojen saumatonta yhteistyötä Aiforialla”, sanoo Aiforian toimitusjohtaja Jukka Tapaninen.

Jukka Tapaninen, toimitusjohtaja, Aiforia Technologies Oyj, puh. +33 61 041 6686

UB Securities Oy, puh. +358 9 25 380 225