Aiforian hallitus perusti tarkastusvaliokunnan ja palkitsemisvaliokunnan

Aiforia Technologies Oyj:n ("Aiforia") hallitus on päättänyt perustaa tarkastusvaliokunnan ja palkitsemisvaliokunnan valmistelemaan hallituksen käsiteltäväksi tulevia asioita.

Tarkastusvaliokunnan tehtäviin kuuluu Aiforian taloudellisen raportoinnin valvonta sekä siihen liittyvien käytäntöjen ja niiden lainmukaisuuden valvonta. Lisäksi tarkastusvaliokunnan tehtäviin kuuluu muun muassa valvoa ja arvioida riskienhallintajärjestelmää sekä tilintarkastajan valvonta, seuranta ja valitseminen.

Aiforian hallitus valitsi keskuudestaan tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi Pekka Mattilan ja jäseniksi Monita Au Kin Lain ja John Wellbankin.

Palkitsemisvaliokunnan tehtäviin kuuluu palkitsemisasioiden valmistelu hallitukselle liittyen toimitusjohtajan ja muiden Aiforian avainhenkilöiden nimittämiseen ja palkitsemiseen, sekä yleiset Aiforian palkitsemisperusteet ja kannustinohjelmat.

Aiforian hallitus valitsi keskuudestaan palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi Pekka Mattilan ja jäseniksi Johan Lundinin ja John Sweeneyn.

Valiokuntien tehtävänä on avustaa hallitusta. Niillä ei ole itsenäistä päätösvaltaa. Hallitus on vahvistanut valiokuntien pääasialliset tehtävät ja toimintaperiaatteet kirjallisissa työjärjestyksissä.

Valiokunnat aloittavat toimintansa helmikuun 2022 alussa.

Valiokuntien jäsenten mahdollisista palkkioista päätetään Aiforian seuraavassa varsinaisessa yhtiökokouksessa.

Lisätietoja antavat

Jukka Tapaninen, toimitusjohtaja, Aiforia Technologies Oyj, puh. +33610416686

Veli-Matti Parkkonen, talousjohtaja, Aiforia Technologies Oyj, puh. +358405009878

UB Securities Oy, p. +358 40 588 6769