Muutos Aiforia Technologies Oyj:n johtoryhmässä

Aiforia Technologies Oyj, Yhtiötiedote, 14.10.2022 klo 10.30 EEST. Aiforia Technologies Oyj täydentää johtoryhmäänsä vahvistaakseen yhtiön kasvustrategian toteuttamista.

Thomas Westerling-Bui on 14.10.2022 alkaen nimitetty Amerikan liiketoiminta-alueesta vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi (aiemmin Vice President of AI Solutions & Strategy). Hän on työskennellyt yhtiössä helmikuusta 2018 lähtien. Thomas on ollut merkittävässä roolissa perustamassa Aiforian Yhdysvaltojen tytäryhtiötä ja avaamassa markkinaa.

Thomas on suorittanut tohtorin tutkinnon Helsingin Yliopiston Lääketieteellisessä tiedekunnassa ja työskennellyt tutkijana Bostonissa Dana Farber Cancer Institute -sairaalassa ja Harvardin lääketieteellisessä tiedekunnassa EMBO-rahoitteisen tutkimusapurahan puitteissa. Uransa aikana hän on tutkinut epigenetiikan ja genomiikan vaikutusta rinta- ja eturauhassyöpiin, sekä niiden vastustuskykyyn lääkkeille. Thomas hyväksyttiin MIT Sloan School of Managementin arvovaltaiseen Executive MBA-ohjelmaan syksyllä 2022.

”Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme Thomasin mukaan johtoryhmään. Hänellä on paitsi erittäin vahva tausta patologian alalla ja syvällinen ymmärrys asiakkaidemme tarpeista, myös kykyä kaupalliseen johtamiseen. Thomas on yhdessä tiimin kanssa hankkinut meille merkittäviä asiakkuuksia sekä kliinisen diagnostiikan että lääketeollisuuden puolelta, kuten esimerkiksi Mayo Clinic, MIT ja Boehringer Ingelheim. Olemme vahvistaneet Yhdysvaltojen tiede- ja myyntiorganisaatiota seitsemässä osavaltiossa ja nyt Thomaksella on mahdollisuus vauhdittaa Amerikan valloitusta kaupallisen johtajan roolissa”, sanoo Aiforian toimitusjohtaja Jukka Tapaninen.

Aiforian johtoryhmän kokoonpano muutoksen jälkeen on seuraava:

Jukka Tapaninen, toimitusjohtaja

Kaisa Helminen, operatiivinen johtaja

Veli-Matti Parkkonen, talousjohtaja

Kari Pitkänen, liiketoiminnan kehitysjohtaja

Tuomas Ropponen, teknologiajohtaja

Thomas Westerling-Bui, johtaja, Amerikka

Tarkemmat tiedot johtoryhmän jäsenistä ovat nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://investors.aiforia.com/fi/johtoryhm%C3%A4.

Jukka Tapaninen, toimitusjohtaja, Aiforia Technologies Oyj, puh. +33 61 041 6686

UB Securities Oy, p. +358 9 25 380 225

Lisätietoja: