Sisäpiiritieto: Aiforialle merkittävä sopimus italialaisen sairaanhoitopiirin kanssa

Aiforia Technologies Oyj, Sisäpiiritieto, 29.6.2023 klo 10.30 EEST. Veneton alueen sairaanhoitopiiri Italiassa on valinnut Aiforia Technologies Oyj:n kumppaniksi tekoälyavusteiseen diagnostiikkaan kliinisen patologian laboratorioissaan.

Yhteistyöhön kuuluu Aiforian ohjelmiston käyttö yhteensä 12 sairaalayksikössä rinta- ja eturauhassyöpäpotilaiden kudosnäytteiden analytiikassa. Kolmivuotinen sopimuskausi kattaa enintään 200 000 näytteen analyysin Aiforian ohjelmistojen avulla ja tekoälymallien kehitystyökalun käytön. Sopimuksen kokonaisarvo on yli 1,2 miljoonaa euroa euroa, ja se maksetaan erissä sopimuskauden 2023–2026 aikana. Sopimukseen sisältyy myös mahdollisuus kolmen vuoden jatkokauteen.

Sopimus on osa Veneton alueen sairaaloiden patologian laboratorioiden digitalisointia, johon kuuluvat muun muassa TESI Groupin toimittama laboratorion toiminnanohjauksen järjestelmä, sekä Aiforian tekoälyratkaisut kuva-analytiikkaan. Tarjouskilpailun päätoimittaja on GPI S.p.A:n johtama konsortio, ja Aiforia on yksi sen alihankkijoista.

"Olemme innoissamme voidessamme tarjota tekoälyratkaisujamme osana Veneton alueen patologian laboratorioiden digitalisointiprosessia. Yhteistyö vahvistaa asemaamme Euroopan kliinisen patologian markkinoilla ja kertoo osaltaan siitä, että ratkaisumme vastaavat kliinisen patologian laboratorioiden tarpeisiin", sanoo Aiforian toimitusjohtaja Jukka Tapaninen.

Aiforia ei julkaise lyhyen aikavälin näkymiä tai taloudellisia tavoitteita. Yhtiö on asettanut sekä lyhyen että keskipitkän aikavälin liiketoimintatavoitteita, joihin kuuluu muun muassa viisi kliinisen diagnostiikan asiakkuutta vuoden 2023 loppuun mennessä. Nyt solmittu sopimus on merkittävä askel kohti yhtiön tavoitteiden saavuttamista.

Jukka Tapaninen, toimitusjohtaja, Aiforia Technologies Oyj, puh. +33 61 041 6686

UB Securities Oy, puh. 09 25 380 225