Vuoden 2009 aikakauslehtimainostaja on Unilever Finland

Report this content

Aikakausmedia palkitsi Aikakauslehtigaalassa 15.4. mainonnan ostajia ja tekijöitä. Vuoden 2009 aikakauslehtimainostajan kunniakirjan sai Unilever Finland. Aikakauslehtimainoksesta palkittiin Mandatum Life Rahat ja henki. - mainossarjasta. Erikoismaininnan sai lehtiliitteestään Suomen Syöpäyhdistys.

Vuoden aikakauslehtimainostajan valitsee Aikakausmedian Mediamyyntiryhmä, joka perusteluissaan toteaa, että Unilever Finland teki viime vuonna tärkeän strategisen ratkaisun ja siirsi huomattavan osan aiemmin toiseen mediaan suuntaamastaan panoksesta aikakauslehtimainontaan. Tämä kansainvälinen monialayritys on toteuttanut jo vuosia aikakauslehtimediassa johdonmukaista brändistrategiaa. Mainonta on laadukasta ja hyvin kohdistettua. Rahat ja henki. – erotu muista Mandatum Lifen vuonna 2009 aikakauslehdissä julkaistu mainossarja Rahat ja henki. keräsi asiantuntijatuomaristolta eniten ääniä. Mainossarjan on toteuttanut suunnittelutoimisto Taivas ja mediatoimistona on Dagmar. Tuomaristo perusteli päätöstään näin: Tätä mainosta ei pysty ohittamaan. Upeat ja huomiota herättävät kuvat nousevat pääosaan. Tällainen visuaalisuus toimii erinomaisesti aikakauslehdissä. Mainokset poikkeavat rohkeasti alan tyypillisestä linjasta ja tekevät selvän eron kilpailijoihin. Tekstiä on vähän, mutta se kertoo oivaltavasti viestittävän asian. Vuoden aikakauslehtimainoksen, yksittäisen ilmoituksen tai ilmoitussarjan, perusteena on, että luovassa ratkaisussa on huomioitu aikakauslehden erikoispiirteet. Voittaja valittiin Aikakausmedia ADS Oy:n välityspalvelun kautta viime vuonna välitetyistä noin 25 000 mainoksesta useiden karsintakierrosten jälkeen. Suomen Syöpäyhdistyksen Käry-lehti osui kohderyhmään Aikakauslehtimainonnassa erikoisratkaisut ovat myös mahdollisuus erottua. Tuomaristo haluaa kannustaa tekijöitä ideoimaan tälle sektorille yhä uusia ratkaisuja. Erikoisratkaisustaan sai kunniakirjan Suomen Syöpäyhdistys yhdessä mainostoimisto 358:n kanssa toteutetusta Käry-lehdestä. Se toimitettiin odotettujen ja tarkkaan luettujen lehtien välissä suoraan kohderyhmälle. Liite aikakauslehden välissä iskee suoraan ytimeen juuri kohderyhmää puhuttelevalla tavalla, ja se on mukana lukijoidensa elämässä niin, ettei sisällön valistavaa viestiä sellaiseksi heti huomaa.