Report this content

airBaltic uudisti englanninkieliset internet-sivunsa: sivut osoitteessa www.airbaltic.com Lentoyhtiö airBaltic on uudistanut englanninkieliset nettisivunsa, joiden avulla lentoyhtiö pyrkii tavoittamaan entistä paremmin Latvian- matkaa suunnittelevat. Matkustamista koskevan perustiedon lisäksi sivuille on koottu mielenkiintoista tietoa Riiasta sekä niistä yhdestätoista Euroopan pääkaupungista, joihin airBaltic liikennöi. Latvian kansallisen lentoyhtiön airBalticin nettisivut löytyvät osoitteesta www.airbaltic.com. Kaupunkia koskevan yleistietouden ohella sivuilta löytyy tietoa mm. määränpäänä olevan kaupungin tärkeimmistä nähtävyyksistä. Myös valuuttalaskuri sekä päivän sää auttavat matkaan varustautuvaa. Nettisivut on rakennettu siten, että ne houkuttelevat sivulla vierailevaa kommunikoimaan lentoyhtiön kanssa. Näin lentoyhtiö toivoo saavansa käyttöön sellaista tietoa, joka on hyödyksi koko Latvian matkailun kehittämiselle. Sivuille on ollut selvä tilaus, sillä Latvian turismia koskevaa tietoa on kaiken kaikkiaan vähäisesti tarjolla. - Jo nyt on osoittautunut, että nettisivumme ovat muodostuneet ensisijaiseksi tiedonlähteeksi sekä kotimaisten että ulkomaisten matkailijoiden keskuudessa, sanoo airBalticin pääjohtaja Bertolt Flick. Riikaan kampanjatarjouksella Parhaillaan voimassa oleva airBalticin edestakainen tarjouslippu lennättää matkustajan Riikaan 120 eurolla (+ verot). Lippuja myyvät matkatoimistot. Kevään 2003 kuluessa airBalticin lipunmyynti ja hinnoittelu uudistuu. Matkalippuja saa ostaa tulevaisuudessa myös online-palveluna. Suunnitteilla on myös yksinkertaisempi ja matkustajien tarpeita paremmin palveleva hinnoittelurakenne. Helsingistä Riikaan ja takasin lennetään arkisin kahdesti päivässä, sunnuntaina kerran päivässä. Lento Riikaan kestää 50 minuuttia. Lentokenttä sijaitsee noin reilun 15 minuutin päässä Riian keskustasta, jonne pääsee bussilla tai taksilla. EU-maiden kansalaiset eivät tarvitse viisumia. Lapsimatkustajille riittää, että heidät on merkitty vanhempiensa passiin. Latvian kansallinen lentoyhtiö AIR BALTIC CORPORATION, airBaltic, on perustettu vuonna 1995. Yrityksen omistavat Latvian valtio (52,6%) ja Scandinavian Airlines SAS (47,2%). Vuonna 2001 yrityksen liikevaihto oli 46,6 miljoonaa euroa ja yhtiö kuljetti noin 250 000 matkustajaa. Yritys liikennöi Berliiniin, Kööpenhaminaan, Helsinkiin, Kieovaan, Moskovaan, Prahaan, Tukholmaan, Wieniin, Vilnaan ja Varsovaan. Lisätiedot: Ms. Vija Dzerve, PR-manager, A/S Air Baltic Corporation, Riga International Airport, Latvia Tel. +371 720 7726, +371 923 0079, vija.dzerve@airbaltic.lv, www.airbaltic.com Tiedote sähköisenä/lähettäjä: AC-tiedotus/Johanna Vähäsaari, puh. 09- 6962 8125, johanna.vahasaari@actiedotus.fi. Kuvat: www.airbaltic.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00070/wkr0002.pdf