Aktia kasvaa pääkaupunkiseudulla

Aktia kasvaa pääkaupunkiseudulla Aktian vuoden kolmen ensimmäisen neljänneksen liikevoitto kehittyi myönteisesti, ja myös Suur-Helsingin alueen kehitys oli hyvä. Suur- Helsinki kuuluu Aktian tärkeimpiin kasvualueisiin. Ottolainaus pääkaupunkiseudulla kasvoi vuositasolla yli 6 prosenttia ja antolainaus yli 19 prosenttia. Rahastomerkintöjen arvo nousi kauden aikana vajaat 30 prosenttia. Viime vuoden aikana Aktia on korjannut useita konttoreitaan vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeisiin toisaalta voidakseen tarjota asiakkailleen erilliset keskustelutilat ja toisaalta voidakseen siirtyä joustavampiin aukioloaikoihin. Syyskuussa Aktia avasi kaksi iltaisin ja lauantaisin avoinna olevaa Laina- ja rahastopistettä. Vuoden kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana ottolainaus Suur-Helsingissä kasvoi yli 6 prosenttia verrattuna vastaavaan ajanjaksoon vuotta aiemmin, ja rahastomerkintöjen määrä lisääntyi lähes 30 prosenttia. Luoton kysynnän hidastumisesta huolimatta antolainaus lisääntyi vuositasolla lähes 20 prosenttia. - Koska lähes kaikkien ottolainaustilien korkotuloista pidätetään lähdevero on kiinnostus uusiin säästämismuotoihin, kuten rahastosäästämiseen, lisääntynyt huomattavasti, kertoo johtaja Caj Holmström, joka vastaa myynnistä ja asiakaspalvelusta Suur-Helsingissä. Viimeisen vuoden aikana Aktia jatkoi konttoreidensa kunnostamista. Suur- Helsingin konttoreista viimeksi valmistuivat Tapiolan ja Tikkurilan sekä Töölöntorin konttori. Kunnostetut konttorit ovat saaneet hyvän vastaanoton. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat ovat olleet muusta konttorista erotettuihin keskustelutiloihin. Nyt voidaan tietyt osat konttoritiloista eristää esim. ilta-aukioloa varten. Syyskuussa Aktia avasi kaksi Rahasto- ja lainapistettä Suur-Helsingissä. Iltaisin ja lauantaisin avoinna oleva Rahasto- ja lainapiste palvelee nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaita kaikissa näiden talouteen liittyvissä kysymyksissä paitsi kassapalveluissa. - Vastaanotto on ylittänyt kaikki odotuksemme, sanoo Holmström. Toistaiseksi Rahasto- ja lainapisteitä pilotoidaan Kolmen Sepän ja Tapiolan konttoreissa. Uusien asiakkaiden määrä lisääntyi edelleen. Vuodenvaihteen jälkeen Suur- Helsingin Aktian konttorit ovat saaneet 5 600 uutta asiakasta. Uusi käyttelytili - Aktia Prime -tili Aktia lanseeraa uuden käyttelytilin, Aktia Prime -tilin, jonka korko on sidottu Aktian Prime-korkoon. Tilimuoto suosii keskitettyä säästämistä, ja tili on käytettävissä nostotavasta riippumatta. Koska Prime-tilin ehdot ovat samat kuin Aktian käyttötilin, voidaan käyttötilit muuttaa suoraan Prime-tileiksi, eikä asiakkaan esimerkiksi tarvitse vaihtaa pankkikorttiaan tai muuttaa suoraveloitussopimustaan. Aktia Prime -tilin korko lasketaan seuraavasti: Kuukauden alin saldo, mk Korko 0 - 24 999 kiinteä, 0 % 25 000 - 99 999 Aktia Prime - 3,00 % 100 000 - 299 999 Aktia Prime - 2,00 % 300 000 - Aktia Prime - 1,00 % Oheisena Aktian osavuosikatsaus 1.1. - 30.9.2000 sekä konsernin lehdistötiedote. AKTIA SÄÄSTÖPANKKI OYJ Lisätietoja: Johtaja Caj Holmström, puh. 010 247 6348, 0400 841 367 Lähettäjä: Viestintäpäällikkö Ulrika Romantschuk, puh. 010 247 6590, 050 563 8554 ulrika.romantschuk@aktia.fi Jakelu: Pääkaupunkiseudun tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00190/bit0002.pdf