Aktian toimitusjohtaja Erik Anderson eläkkeelle tammikuussa 2003

Aktian toimitusjohtaja Erik Anderson eläkkeelle tammikuussa 2003 Aktia Säästöpankki Oyj:n toimitusjohtaja Erik Anderson ilmoitti tänään pankin hallintoneuvostolle aikomuksestaan jäädä sopimuksen mukaan eläkkeelle täyttäessään 60 vuotta tammikuussa 2003. Aktia on Andersonin astuttua toimeensa syksyllä 1999 kehittynyt myönteisesti sekä kasvun että kannattavuuden puolesta. Vuonna 2000 Aktia teki tähänastisen historiansa parhaan tuloksen. Myös vuosi 2001 oli erittäin hyvä, ja tämän vuoden ensimmäisen neljänneksen tulos osoittaa, että aloitettu laaja kehitys- ja tehostustyö on jo kantanut hedelmää. - On hyvä, että Anderson ilmoitti eläkkeelle jäämisestään hyvissä ajoin. Alamme välittömästi etsiä hänelle seuraajaa ja tiedotamme valinnasta heti kun päätös on tehty. Anderson jatkaa toistaiseksi Aktian johdossa normaaliin tapaan, painottaa hallintoneuvoston puheenjohtaja Henry Wiklund. AKTIA SÄÄSTÖPANKKI OYJ Lisätietoja: Hallintoneuvoston puheenjohtaja Henry Wiklund, puh. 040 586 1330 Hallituksen puheenjohtaja Patrick Enckell, puh. 0400 404 371 Lähettäjä: Ulrika Romantschuk, puh. 010 247 6590, 050 563 8554 viestintäjohtaja ulrika.romantschuk@aktia.fi Jakelu: HEX Helsingin Pörssi, tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/15/20020515BIT01420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/15/20020515BIT01420/wkr0003.pdf