Aktian uusien asuntolainojen myynti ylittänyt odotukset

Aktian uusien asuntolainojen myynti ylittänyt odotukset Aktian uusien asuntolainojen toukokuussa aloitettu myynti on ylittänyt odotukset. Uusi toimitusjohtaja Mikael Ingberg on erittäin tyytyväinen sekä myyntitulokseen että henkilöstöön, joka on ottanut hienosti vastaan uuden tuotteen myymiseen liittyvän haasteen. Asiakkaille hypoteekkilainat merkitsevät pitkäaikaisia, edullisia lainoja, ja Aktialle ne tarjoavat turvallisen rahoitusmuodon. Aktian uusien asuntolainojen, hypoteekkilainojen, myynti on ylittänyt odotukset. Myynti aloitettiin koko konttoriverkossa toukokuussa, ja 30.9. mennessä oli myyty noin 700 lainaa yhteisarvoltaan 50 miljoonaa euroa. - Olen erittäin tyytyväinen. Asuntolainat kuuluvat Aktian ydinliiketoimintaan - 60 prosenttia Aktian antolainauksesta koostuu asuntolainoista. Tämän osa-alueen osaamme hyvin ja pidämme tärkeänä olla edelläkävijöitä alalla. Kehitämme asuntolainoja jatkuvasti ja suunnittelemme uusia tuotteita asiakkaiden tarpeista lähtien, sanoo Aktian toimitusjohtaja Mikael Ingberg. Hypoteekkilainat turvaavat lisäksi pankin tulevaisuuden tarjoamansa edullisen ja varman rahoituksen ansiosta. Elintilaa laina-asiakkaille, uusi kohde sijoittajille Asiakkaalle hypoteekkilaina merkitsee elintilaa. Hypoteekkilainan hinta on kilpailukykyinen, ja laina on sidottu esimerkiksi pitkään, kiinteään korkoon. Tilan tarve on yleensä suurin ennen kuin perheen tulot ovat saavuttaneet korkeimman tasonsa. Pitkäaikaisen asuntolainan, ja mahdollisesti useiden lyhennysvapaiden vuosien, ansiosta perhe voi heti sijoittaa tarpeeksi suureen asuntoon ja asua tilavasti, kun siihen on suurin tarve, eikä lyhennysten silti tarvitse olla kohtuuttomia. Sijoittajille hypoteekkilainat merkitsevät uutta turvallista sijoituskohdetta. He voivat sijoittaa suomalaisille kiinteistömarkkinoille hyvin hajautetun luottoriskin turvin. - Hypoteekkilainojen myynti on strategisesti tärkeää. Olen erittäin tyytyväinen hyvään myyntiin ja erityisen iloinen siitä, että henkilökunta on ottanut loistavalla tavalla vastaan haasteen myydä uutta tuotetta. He ovat osoittaneet omaksuvansa nopeasti uuden tuotteen, näkevänsä sen edut ja osaavansa tarjota asiakkaalle parasta vaihtoehtoa, sanoo toimitusjohtaja Ingberg. Aktia Hypoteekkipankki Oyj Aktia Hypoteekkipankki Oyj on Aktia Säästöpankki Oyj:n kokonaan omistama tytäryhtiö. Sen ydintoimintaa on asuntolainojen myöntäminen yksityishenkilöille. Antolainaustoiminta rahoitetaan pääomamarkkinoilla. Hypoteekkipankki laskee liikkeeseen joukkovelkakirjalainoja, joiden vakuuksina ovat pankin myöntämät asuntolainat. Hypoteekkilainoja, kuten muitakin Aktian lainoja, myy Aktian henkilökunta Aktian konttoreissa. AKTIA SÄÄSTÖPANKKI OYJ Lisätietoja: Aktia Hypoteekkipankki Oyj:n toimitusjohtaja Timo Pietilä, puh. 010 247 7201, 050 363 3183 Lähettäjä: Ulrika Romantschuk, puh. 010 247 6590, 050 563 8554 viestintäjohtaja ulrika.romantschuk@aktia.fi Jakelu: Tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00130/wkr0002.pdf