Säästöpankit laajentavat Tampereella

Säästöpankit laajentavat Tampereella Ikaalisten Säästöpankki ja Aktia Säästöpankki perustavat molemmat toisen konttorin Tampereelle. - Laajennamme strategiamme mukaisesti toimintaamme kasvualueilla. Tavoitteena on kaksinkertaistaa markkinaosuutemme kolmessa vuodessa, sanoo Aktia Säästöpankin myynnistä ja asiakaspalvelusta vastaava johtaja Kenneth Kaarnimo. - Uskomme vahvasti, että Tampereen laajassa ja kovasti kilpaillussa pankkikentässä on vielä tilaa yksilöllistä ja joustavaa pankkipalvelua tarjoavalle konttorille, toteaa Ikaalisten Säästöpankin toimitusjohtaja Juha Laitinen. Aktia Säästöpankki Aktia Säästöpankki laajentaa strategiansa mukaisesti toimintaansa kasvualueillaan. - Tavoitteena on kaksinkertaistaa markkinaosuutemme kolmessa vuodessa, sanoo johtaja Kenneth Kaarnimo. Uusi konttori, joka suunnitelmien mukaan avataan keväällä 2001, sijaitsee Lielahden kauppakeskittymässä, Taninkatu 2. Tämä on yksi läntisen Tampereen suurimmista kasvualueista. Konttorin miehitys on aluksi kuusi henkilöä, ja toiminta keskittyy uusiin yksityisasiakkaisiin. - Aktia Säästöpankin noin 3,5 vuotta sitten aloittama toiminta Tampereella on kehittynyt hyvin, ja laajentaminen täällä on osa kasvu- ja läsnäolostrategiaamme, painottaa Kaarnimo. Avaamme uuden konttorin ennen kaikkea siksi, että asiakaspotentiaali on suuri. Tampere on yksi Suomen nopeimmin kasvavista kaupungeista. Nykyinen Tampereen konttorimme Hämeenkatu 8:ssa palvelee hyvin keskustassa liikkuvia asiakkaita, mutta voimakas kasvu ja kiinnostus Aktian palvelukonseptia kohtaan ovat saaneet meidät vakuuttuneiksi siitä, että on aika laajentaa toimintaamme Tampereella. - Jos haluaa lisätä markkinaosuuttaan on luonnollisesti myös laajennettava, ja koska strategianamme on olla paras asiakaspalvelussa, on myös konttoreiden määrää lisättävä. Ikaalisten Säästöpankki Ikaalisten Säästöpankin uusi konttori tulee sijaitsemaan Kalevan aukiolla osoitteessa Itsenäisyydenkatu 25. Samassa paikassa on aikaisemmin toiminut Tampereen Aluesäästöpankin konttori. Konttori keskittyy yksityisasiakkaiden ja pk-yritysten palveluun, ja se avataan suunnitelmien mukaan keväällä 2001. - Uskomme vahvasti, että Tampereen laajassa ja kovasti kilpaillussa pankkikentässä on vielä tilaa yksilöllistä ja joustavaa pankkipalvelua tarjoavalle konttorille. Säästöpankki tarjoaa asiakaskunnalleen luonnollisesti kaikki nykyaikaiset maksamisen välineet sekä rahasto- ja vakuutustuotteet, mutta meillä myös perinteisesti asioitaan hoitava asiakas on arvossaan, sanoo Ikaalisten Säästöpankin toimitusjohtaja Juha Laitinen. - Meille ovat tervetulleita niin tallettaja- kuin laina-asiakkaat, sekä rahastoista kiinnostuneet että vakuutussäästäjät. - Pyynikintorin konttori on toiminut jo kohta seitsemän vuotta ja saanut vahvan asiakaskunnan omalla alueellaan. Samaa toimintamallia noudatamme myös uudessa konttorissa. Uuden konttorin henkilövahvuus on palvelupäällikkö ja kolme toimihenkilöä. Molemmista Tampereen konttoreista vastaa Marko Lepaus. Ikaalisten Säästöpankilla on kolmen Ikaalisissa sijaitsevan konttorin lisäksi konttoreita Kyröskoskella, Nokialla ja Tampereella. Pankki on perustettu 1876 ja täyttää siten 125 vuotta vuonna 2001. AKTIA SÄÄSTÖPANKKI OYJ IKAALISTEN SÄÄSTÖPANKKI Lisätietoja: Aktia Säästöpankki Oyj Johtaja Kenneth Kaarnimo, puh. 050 511 2710 Pankinjohtaja Jorma Salovaara, puh. 010 247 5911, 0500 62 1744 Ikaalisten Säästöpankki Toimitusjohtaja Juha Laitinen, puh. 050 554 3341 Lähettäjä: Ulrika Romantschuk, puh. 010 247 6590, 050 563 8554 viestintäpäällikkö ulrika.romantschuk@aktia.fi Jakelu: tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/24/20001124BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/24/20001124BIT00180/bit0002.pdf