Stefan Tötterman Aktian konserninjohdon jäseneksi

Stefan Tötterman Aktian konserninjohdon jäseneksi FK, ekonomi Stefan Tötterman (41) on nimitetty johtajaksi ja Aktian konserninjohdon jäseneksi vastuualueenaan Aktian varallisuuden hoito, johon kuuluvat Aktia Rahastoyhtiö Oy, Aktia Asset Management Oy Ab, Aktia Pankkiiriliike, vakuutusyksikkö ja pääomamarkkinajuridikka sekä säilytys- ja backofficepalvelut*. Töttermanilla on vankka kokemus pääomamarkkinoista ja sekä yksityisten että institutionaalisten asiakkaiden varallisuuden hoidosta. Hän astuu toimeensa mahdollisimman pian ja raportoi konsernin toimitusjohtaja Erik Andersonille. Stefan Tötterman tulee viimeksi Svenska Handelsbankenista, missä hän on vuodesta 1996 saakka vastannut niin instituutioiden kuin yksityishenkilöidenkin varallisuuden hoidosta Suomessa. Ennen sitä hän toimi Opstock Omaisuudenhoito Oy:n toimitusjohtajana. Hän on työskennellyt myös mm. Postipankissa ja Yhdyspankissa. Tötterman seuraa tehtävässä Jan- Peter Rehniä, joka noin kuukausi sitten nimitettiin Sonera Plazan Suomen toiminnan toimitusjohtajaksi. - Viime vuosien aikana rahasto- ja vakuutussäästäminen sekä osakesijoittaminen on lisääntynyt huomattavasti yksityishenkilöiden keskuudessa Suomessa. Myös Aktiassa kasvu on ollut voimakasta, ja kun strategiamme mukaisesti pyrimme toiminnassamme lähtemään asiakkaittemme tarpeista ja toiveista, on varallisuudenhoidon painoarvo noussut entisestään. Koska Aktia toimii säästö- ja paikallisosuuspankkien keskusrahalaitoksena ja tuottaa näiden pääomamarkkinatuotteet, on vastuullamme myös näiden paikallispankkien asiakkaiden tarpeiden tyydyttäminen, painottaa Erik Anderson. - Stefan Töttermanilla on laaja-alaista osaamista ja pitkä kokemus varallisuudenhoidosta pankkikonserneissa. Molemmista tulee olemaan paljon hyötyä Aktialle, sanoo Anderson. * Pääekonomisti Timo Tyrväinen raportoi edelleen toimitusjohtaja Erik Andersonille. AKTIA SÄÄSTÖPANKKI OYJ Lisätietoja: Toimitusjohtaja Erik Anderson, puh. 010 247 6210 Lähettäjä: Ulrika Romantschuk, puh. 010 247 6590, 050 563 8554 ulrika.romantschuk@aktia.fi Jakelu: HEX Helsingin Pörssi, Tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00230/bit0002.pdf