Aktia Oyj: Aktia Vahinkovakuutuksen myynti Folksamille ja Veritakselle vaikutti tulokseen

Aktia Vahinkovakuutuksen myynti Folksamille ja Veritakselle vaikutus tulokseen

Aktia luovutti 51 prosenttia Aktia Vahinkovakuutuksen osakkeista Folksam Sakille ja 15 prosenttia Eläkevakuutusosakeyhtiö Veritakselle 29.2.2012. Lisäksi Folksamilla on optio ostaa vielä 24 % Aktia Vahinkovakuutuksen osakkeista 3 vuoden sisällä.

Kauppa kasvattaa Aktian omaa pääomaa noin 4,1 miljoonaa euroa. Koska myynti lisäksi aiheutti sellaisten rahoitusvarojen realisoinnin, joiden arvonnousu on sisältynyt käyvän arvon rahastoon, realisointivoitto on noin 10,4 miljoonaa euroa. Tämä vaikutti positiivisesti vuoden 2012 ensimmäisen neljänneksen tulokseen.

Finanssivalvonta on hyväksynyt Folksamin ja Veritaksen vahinkovakuutusyhtiön uusiksi omistajiksi.

AKTIA OYJ

Varatoimitusjohtaja, CFO Stefan Björkman, puh. 010 247 6595

Lähettäjä:
Sijoittajasuhdepäällikkö Anna Gabrán, puh. 010 247 6501, 040 708 1807

Nasdaq OMX Helsinki

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 400 000 asiakasta, joiden palvelusta 70 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa yli 1 400 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi