Aktia Oyj: Helsingin pörssi on hyväksynyt Aktia Pankki Oyj:n osakkeiden noteerauksen ja Aktia Oyj:n osakkeiden poistamisen pörssilistalta

Aktia Oyj

21.3.2013 klo 14.30

Nasdaq OMX Helsinki Oy on tänään hyväksynyt Aktia Pankki Oyj:n hakemuksen Aktia Pankki Oyj:n A- ja R-osakkeiden noteeraamiseksi Helsingin pörssin pörssilistalla 1.7.2013 alkaen. Nasdaq OMX Helsinki Oy on samalla hyväksynyt Aktia Oyj:n hakemuksen Aktia Oyj:n A- ja R-osakkeiden noteerauksen poistamiseksi Helsingin pörssin pörssilistalta 1.7.2013 alkaen.

Osakkeiden noteerauksen ja noteerauksen poistamisen toteuttamisen edellytyksenä on, että Aktia Oyj:n ja Aktia Pankki Oyj:n yhtiökokoukset hyväksyvät Aktia Oyj:n ja Aktia Pankki Oyj:n sulautumisen, ja että sulautuminen toteutuu suunnitelman mukaisesti 1.7.2013.

Osakkeiden listaaminen, poistaminen pörssilistalta ja yhtiöiden sulautuminen eivät edellytä Aktia Oyj:n osakkailta toimenpiteitä. Aktia Oyj:n osakkaat saavat sulautumisvastikkeena uuden emoyhtiön, Aktia Pankki Oyj:n, osakkeita Aktia Oyj:n omistustaan vastaavasti.

Lisätietoja sulautumisesta sekä sulautumisesite löytyvät osoitteesta www.aktia.fi > Yhtiökokous 2013.

AKTIA OYJ

Varatoimitusjohtaja Stefan Björkman, puh. 010 247 6595
Konsernilakimies Mia Bengts, puh. 010 247 6348

Nasdaq OMX Helsinki