Aktia päivittää taloudelliset tavoitteensa ja osinkopolitiikkansa

19.3.2015 klo 14.00

Kasvu 2018 -strategian implementointi alkaa

Aktia tähtää kasvuun ja uudistaa asiakaslupauksensa, visionsa ja missionsa. Visionsa mukaisesti Aktia panostaa perheiden ja heidän yritystensä talouteen. Henkilöasiakkaiden lisäksi kasvua haetaan perhe- ja yrittäjävetoisista yrityksistä.

Aktian asiakaslupaus on helpottaa asiakkaiden ja näiden perheiden talousasioihin liittyvien päätösten tekoa. Missionsa mukaisesti Aktian intohimo on työskennellä asiakkaiden hyvinvoinnin puolesta lähtökohtana arvot vastuullinen, turvallinen ja inhimillinen.

- Aktia on viime vuosina keskittynyt parantamaan kustannustehokkuuttaan ja kilpailukykyään. Pankin vahva tase mahdollistaa nyt panostuksen kasvuun. Työstämme parhaillaan kasvusuunnitelmiamme, ja tavoitteena on tämän strategiakauden aikana kaksinkertaista uusien asiakkaiden määrä vuosittain, toteaa toimitusjohtaja Jussi Laitinen.

Aktian taloudelliset tavoitteet vuoteen 2018

• kulu/tuotto-suhteen parantaminen vähintään 10 prosentilla (2014: 0,71)
  • ydinvakavaraisuussuhteen (CET 1) pitäminen vähintään 15 prosentissa (2014: n. 19 % IRBAn mukaan laskettuna)
  • oman pääoman tuoton (ROE) parantaminen vähintään 9 prosenttiin (2014: 8,3 %)

Aktian osinkopolitiikka muutetaan nykyisestä 40–60 prosentista vähintään 50 prosenttiin tuloksesta.

Jussi Laitinen

Haastattelupyynnöt:
Viestintäpäällikkö Malin Pettersson, puh. 010 247 6369

Lähettäjä:
Viestintäpäällikkö Malin Pettersson, puh. 010 247 6369

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta yli 50 konttorissa, internetissä ja puhelimitse vastaa yli 900 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com.