Aktia panostaa kasvuun ostamalla Elisa Rahoituksen

1.7.2016 klo 13.00

Aktia Pankki Oyj ostaa Elisa Oyj:n tytäryhtiön Elisa Rahoitus Oy:n, ja yhtiö siirtyy Aktian omistukseen 1.7.2016. Samalla yhtiön nimi muuttuu Aktia Rahoitus Oy:ksi. Kauppa on osa Aktian kasvustrategiaa. Sen myötä Aktia vahvistaa osaamistaan mobiilimaksamisessa ja nostaa teknisten ratkaisujen kehittämisen uudelle tasolle.

Kaupassa suosittu Elisa Lompakko -palvelu saa uuden kodin Aktiasta. Vuonna 2012 lanseerattu Elisa Lompakko oli ensimmäinen mobiilimaksupalvelu Euroopassa, jossa rahaviesti siirtyi saman tien käyttäjältä toiselle. Palvelu jatkuu entisellään kaupan jälkeen. Elisa Lompakko toimii maksuvälineenä, ja sillä voi maksaa kätevästi kaupassa ja turvallisesti verkossa. Sovellus toimii älypuhelimilla, ja sen lataaminen on ilmaista rekisteröidyille käyttäjille. Elisa Lompakko -sovelluksen on ladannut jo reilut 120 000 käyttäjää.

Aktia on viimeisen vuoden aikana panostanut kasvustrategiansa mukaisesti voimakkaasti varsinkin uusien yhteistyökumppaneiden ja jakelukanavien löytämiseen. Aktian ja R-kioskin joulukuussa lanseeraama yhteistyö on hyvä esimerkki uusista kumppanuuksista. Tuote- ja palveluvalikoimaa kehitetään jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaan. Elisa Rahoituksen Lompakko-palvelun avulla Aktian ketteryys digitaalisten palveluiden kehittämisessä vahvistuu huomattavasti. Uuden palvelun myötä Aktian asiakkaat saavat jälleen laadukkaampaa palvelua.

Käteisenä maksettava liiketoiminnan kauppahinta on 1 miljoonaa euroa netto. Kaupalla ei ole merkittävää vaikutusta Aktia Pankki Oyj:n tulokseen tai taloudelliseen asemaan.

Carl Pettersson, varatoimitusjohtaja, Aktia Pankki Oyj, puh. 010 247 6243

NASDAQ OMX Helsinki Oy
tiedotusvälineet

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 350 000 asiakasta, joiden palvelusta noin 50 konttorissa, verkossa ja puhelimitse vastaa noin 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com.