Aktia tuo korttisovelluksen

10.5.2016

Aktia tarjoaa mobiilimaksamiseen uudenlaisen Aktia Kortti -sovelluksen vuoden 2016 aikana. Ensimmäisessä vaiheessa käyttöön otetaan sovellus, jonka avulla käyttäjä voi seurata saldoaan ja korttimaksujaan reaaliaikaisesti. Syksyllä sovellus saa maksuominaisuuden: syntyy virtuaalinen maksukortti.

- Aktia haluaa tarjota asiakkailleen kattavat digitaaliset palvelut ja uudistaa pankkitoimintaa, kertoo korttiliiketoiminnasta vastaava Christoffer Rosqvist. – Ketterät pienet pankit voivat digitaalisella palvelulla haastaa isot tekijät. Myös R-kioski-yhteistyö tavoittaa asiakkaat aivan uudella tavalla.

Mobiilimaksaminen tulee muuttamaan maksutavat lähivuosina. Aktia on pitkään kehittänyt uusia, arkea helpottavia maksutapoja ja toi muun muassa ensimmäisenä pankkina markkinoille lähimaksukortit. Nyt käyttöön otettuun ensimmäiseen korttisovellusversioon lisätään uusia toimintoja kuluvan vuoden aikana.

- Asiakas pystyy hallitsemaan korttejaan aivan eri tavalla kuin ennen, toteaa Rosqvist. Sovellus parantaa myös turvallisuutta, sillä sen avulla on mahdollista rajoittaa kortin käyttöä netissä tai tietyllä maantieteellisellä alueella ja tarvittaessa myös sulkea kortit.

Käteisen käytön väheneminen ja mobiilien pankkipalvelujen lisääntynyt kysyntä jouduttavat alan digitaalista murrosta, ja asiakaspalveluun erityisesti keskittyvä Aktia aikoo olla kehityksen kärjessä.

Christoffer Rosqvist, johtaja, kortit ja maksaminen, puh. 050 577 0858