Aktian 10 000 euron joululahjoitus kiusaamisen vastaiseen työhön

20.12.2016 klo 13.00

Aktia Pankki Oyj:n tämänvuotinen joululahjoitus annetaan Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) kiusaamista ehkäisevän työn tukemiseksi. Lahjoituksen määrä on 10 000 euroa.

Kiusaaminen jättää syvät haavat, ja sen aiheuttamat vahingot voivat vaikuttaa pitkälle elämään.

- Yhdenkään lapsen ei pitäisi tuntea itseään ulkopuoliseksi tai laiminlyödyksi, eikä kenenkään pitäisi joutua nettikiusaamisen kohteeksi, sanoo Aktian viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Malin Pettersson.

Lahjoitusten avulla MLL voi jatkaa kiusaamista ehkäisevää työtään kouluissa ja päiväkodeissa. Kouluissa on tällä hetkellä yli 11 000 tukioppilasta, jotka auttavat nuorempia löytämään ystäviä ja turvaa. MLL kouluttaa tukioppilaita ja ohjaajia ympäri Suomen ja tuottaa aineistoa kouluille ja myös päiväkodeille. Lisäksi MLL ylläpitää Lasten ja nuorten puhelinta, jossa lapset ja nuoret voivat kertoa ongelmistaan ja saada tukea luotettavalta aikuiselta.

- MLL tekee mahtavaa työtä monella tasolla. Aktia haluaa olla tukemassa tätä tärkeää toimintaa. Lapset ja nuoret ovat maamme tulevaisuus, ja Aktia muistuttaa, että lähimmäisen huomioon ottamista tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan ennen, Pettersson painottaa.

Tiedotusvälineet

Lähettäjä: