Heidi Schaumanista Aktian uusi pääekonomisti

7.10.2015 klo 11.00

Kauppatieteiden tohtori Heidi Schauman (37) on valittu Aktia Pankin uudeksi pääekonomistiksi. Schauman aloittaa Aktiassa marraskuussa 2015, ja hän seuraa tehtävässä konserninjohtoryhmän jäseneksi nimitettyä Anssi Rantalaa.

• Korkeatasoinen makrotaloudellinen analyysi on Aktialle tärkeää sekä finanssi-instituutiona että varainhoitajana. Heidi Schauman tuo Aktiaan vahvaa kansainvälisen ja kotimaisen talouden ja talouspolitiikan osaamista. Heidin kyky viestiä talouden monimutkaisista ilmiöistä ymmärrettävällä tavalla tukee Aktian tavoitetta olla luotettava taloudellisen analyysin tuottaja asiakkailleen, toteaa Aktian konserninjohdon jäsen, johtaja Anssi Rantala.
  • Aktian pääekonomisti on pitkään ollut aktiivinen ja terävä talouden keskustelija. Tätä perinnettä haluan jatkaa, sanoo Heidi Schauman. Liittyminen Aktian osaavaan tiimiin tuntuu hyvin innostavalta.

Kauppatieteiden tohtori Heidi Schaumanilla on vahva kokemus pankki- ja rahoitusmaailmasta. Hän siirtyy Aktian pääekonomistiksi Nordeasta, jossa hän työskenteli ekonomistina. Sitä ennen Schauman toimi pitkään ekonomistina Suomen Pankissa erityisalueinaan Suomen ja euroalueen makrotalous sekä euroalueen rahapolitiikka. Ennen pankkiuraansa Heidi Schauman työskenteli tutkijana ja lehtorina Hankenilla, missä hän väitteli tohtoriksi työmarkkinoiden toiminnasta.

Johtaja Anssi Rantala, puh. 010 247 6381, 050 401 4434

Mahdolliset haastattelukyselyt pyydetään esittämään viestintäpäällikkö Malin Petterssonille, puh. 010 247 6369, 040 589 7941.

Jakelu
Tiedotusvälineet

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta konttoreissa, internetissä ja puhelimitse vastaa 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi.