Morningstar valitsi jälleen Aktian parhaaksi korkovarainhoitajaksi

26.2.2014 klo 12.00

Aktia on rahastoyhtiöiden ykkönen rahastoinformaatiota ja -analyyseja tuottavan Morningstarin vertailussa. Aktia valittiin parhaaksi korkovarainhoitajaksi toista vuotta peräkkäin. Voittajat palkitaan tänään Morningstar Awards -tilaisuudessa.

Paras korkovarainhoitaja -kategoriassa olivat ehdolla Aktian lisäksi kaksi suurta kansainväistä varainhoitajaa, Amundi ja Fidelity. Morningstar Awards valitsee vuosittain parhaat Suomessa saatavilla olevat rahastot ja parhaiten Suomen markkinoilla menestyneet varainhoitoyhtiöt. Aktian saama tunnustus on vahva todiste varainhoitajan menestyksekkäästä salkunhoidosta sekä tuotevalikoiman kattavuudesta.

• Morningstar on arvostettu taho, joten olemme erittäin otettuja ja iloisia siitä, että Aktia valitaan parhaaksi korkovarainhoitajaksi jo toista kertaa peräkkäin. Se kertoo pitkäjänteisestä työstämme, läpinäkyvästä sijoitusfilosofiastamme sekä halustamme tarjota asiakkaille lisäarvoa tuottavia tuoteratkaisua, sanoo Aktia Varainhoidon varatoimitusjohtaja Jetro Siekkinen.

Palkittavat varainhoitajat on valittu kvantitatiivisin perustein. Paremmuutta arvioitaessa ratkaisevassa roolissa on viimeisen kalenterivuoden tuotto, mutta myös kolmen ja viiden vuoden tuotto sekä riski. Varainhoitajien paremmuuden ratkaisee Suomessa saatavilla olevien rahastojen viiden vuoden riskikorjattu Morningstar-tuotto. Ehdokkaat ovat käyneet läpi myös laadullisen seulan, jossa mm. juuri salkunhoitajansa vaihtaneet tai liian pienet rahastot on karsittu pois.

Aktia Varainhoito Oy
Varatoimitusjohtaja Jetro Siekkinen, puh. 010 247 6564

Lähettäjä:
Viestintäpäällikkö Malin Pettersson, puh. 010 247 6369

Aktia lyhyesti

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan.  Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa.  Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta konttoreissa, internetissä ja puhelimitse vastaa 1 000 aktialaista.  Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi.