MUISTUTUS: Aktia uudistaa tietojärjestelmiään – pankin palveluissa katko 30.6.–2.7.

Muistutus medialle
29.6.2017 klo 13.00
(lehdistötiedote lähetetty 21.6.2017 klo 15.00)

Aktia kehittää palvelujaan ja uudistaa tietojärjestelmiään voidakseen paremmin vastata asiakkaiden tarpeisiin. Joitakin päivityksiä tehdään pidemmän katkon aikana kesäkuun viimeisenä viikonloppuna, ja ne vaikuttavat pankin asiakaspalveluun sekä verkko- ja korttipalveluihin. Katko alkaa perjantaina 30.6. klo 17.30, ja sen arvioidaan päättyvän sunnuntaina 2.7. klo 23.00.

Katkon aikana seuraavat palvelut eivät ole käytettävissä:

• Aktian verkkopankit henkilö- ja yritysasiakkaille
  •  sähköinen tunnistautuminen Aktian pankkitunnuksilla
  •  Aktian verkkomaksu
  •  yritysasiakkaiden WS-kanava

Myös Aktian korttipalveluissa voi esiintyä häiriöitä katkon aikana. Suosittelemme, että asiakkaat varautuvat katkoon ottamalla käteistä rahaa varalle, etenkin jos he ovat matkoilla. Yleensä Aktian korttien credit-ominaisuus toimii kuitenkin myös häiriöiden aikana.

Perjantaina 30.6. Aktian konttoreista saa vain neuvontapalveluja. Järjestelmäpäivityksen aikana kassa- ja käteispalvelua ei ole saatavissa. Tietyissä konttoreissa yrityksille tarjotaan maksuliikennepalveluja – luettelo konttoreista ja niiden tarjoamista palveluista on Aktian verkkosivuilla (www.aktia.fi).

Aktian Asiakaspalvelu on poikkeuksellisesti auki myös viikonloppuna. Puhelinpalvelu on auki perjantaina 30.6. klo 8–20, lauantaina 1.7. ja sunnuntaina 2.7. klo 9–21 sekä maanantaina 3.7. klo 8–20. Järjestelmärajoitukset vaikuttavat myös puhelimitse hoidettaviin pankkiasioihin.

Suosittelemme, että asiakkaat hoitavat konttorissa käsiteltävät pankkiasiat viimeistään torstaina 29.6. ja verkkopankissa käsiteltävät asiat viimeistään klo 17 perjantaina 30.6.

Ajankohtaista tietoa katkosta on Aktian verkkosivuilla, verkkopankissa, Facebook-sivulla ja Twitterissä.

Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Malin Pettersson, puh. 010 247 6369

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 380 000 asiakasta, joiden palvelusta noin 45 konttorissa, verkossa ja puhelimitse vastaa noin 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet (AKTAV, AKTRV) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta saa osoitteesta www.aktia.com.