Alexandria Group Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotukset yhtiökokoukselle 2024

ALEXANDRIA GROUP OYJ Yhtiötiedote 23.1.2024 kello 17.00

Hallituksen jäsenmäärä ja jäsenten valitseminen

Alexandria Group Oyj:n (”yhtiö”) osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa varsinaiselle yhtiökokoukselle 2024, että hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistetaan edellisvuoden tapaan kuusi (6) ja että hallituksen nykyiset jäsenet Jaana Heikkinen, Karri Kaitue, Sari Kola, Arto Martonen, Lauri Pietarinen ja Gösta Serlachius valitaan uudelleen toimikaudeksi, joka päättyy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä. Lisäksi toimikunta ehdottaa, että hallituksen puheenjohtajana jatkaa Karri Kaitue. Kaikki ehdotetut henkilöt ovat antaneet suostumuksensa tehtäviin.

Nimitystoimikunnan ja yhtiön yhteinen näkemys on, että ehdotettu hallitus ja sen jäsenet soveltuvat tehtävään sekä kokonaisuutena että yksittäin, ja että Karri Kaitue soveltuu hallituksen puheenjohtajan tehtävään.

Tiedot hallituksen jäsenistä ovat saatavilla osoitteessa https://www.alexandria.fi/sijoittajat/hallitus.

Kaikki ehdokkaat ovat riippumattomia yhtiöstä. Lauri Pietarinen toimii toimitusjohtajana Ajanta Oy:ssä, joka on yhtiön merkittävä osakkeenomistaja.

Hallituksen palkkiot

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa, että jatkossa hallituksen varsinaiselle jäsenelle maksettava palkkio on 1.800 euroa kuukaudessa ja hallituksen puheenjohtajalle maksettava palkkio on 6.000 euroa kuukaudessa. Lisäksi maksetaan kokouspalkkiona 500 euroa jokaiselta hallituksen ja sen riskienvalvontavaliokunnan kokoukselta.

Nimitystoimikunta päätti tehdä edellä mainitut ehdotukset yksimielisesti ja ne sisällytetään myöhemmin julkaistavaan yhtiökokouskutsuun.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta

Alexandria Group Oyj:n 18.3.2021 varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti perustettiin osakkeenomistajien nimitystoimikunta. Toimikunta on muodostettu yhtiön suurimpien osakkeenomistajien edustajista ja sen valinta on tiedotettu yhtiötiedotteella 6.10.2023.

Nimitystoimikunnan puheenjohtajana toimii Lauri Pietarinen (Ajanta Oy:n nimittämänä edustajana) ja jäseninä Jan Åkesson, Gösta Serlachius (Gösta Serlachiuksen Taidesäätiö sr:n nimittämänä), Pasi Raitala (Oy Culatum AB:n nimittämänä) ja Ville Hellens (ITM Invest Oy:n nimittämänä). Lisäksi yhtiön hallituksen puheenjohtaja Karri Kaitue on toiminut nimitystoimikunnan asiantuntijajäsenenä, mutta osallistumatta toimikunnan päätöksentekoon.

Anssi Huisman

Viestintä- ja markkinointijohtaja

anssi.huisman@alexandria.fi

Alexandria Group Oyj

Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 26 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Tehtävänämme on auttaa suomalaisia kasvattamaan varallisuuttaan ja elämään rikkaampaa elämää. Alexandria palvelee yli 36 000 asiakastaan 30 paikkakunnalla yli 230 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Group Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy, Alexandria Markets Oy, Alexandria Yritysrahoitus Oy sekä Premium Advisors Oy. Yhtiön osake on listattu First North -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella ALEX.