Alexandrian johto ja avainhenkilöt ovat ostaneet noin kolmasosan Entrada Oy:n omistamista Alexandrian osakkeista

ALEXANDRIA PANKKIIRILIIKE OYJ Lehdistötiedote 23.12.2021 kello 13.15

Alexandria Pankkiiriliike Oyj:n 10 suurimman omistajan joukkoon kuuluva pitkäaikainen omistaja Entrada Oy on pienentänyt osakeomistustaan Alexandriassa noin kolmasosalla nykyisestä. Entrada on tarjonnut myytäviä osakkeita Alexandrian johdolle ja avainhenkilöille ja 8 henkilöä on 22.12.2021 ostanut blokkikauppana yhteensä 60 900 kpl Alexandrian osakkeita. Määrä vastaa noin 0,7 % Alexandrian koko osakekannasta.

Entrada Oy jää kaupan jälkeen edelleen yhtiön osakkeenomistajaksi. Yhtiöllä ei ole edustajaa Alexandrian operatiivisessa johdossa tai hallituksessa.

Anssi Huisman

Viestintä- ja markkinointijohtaja

anssi.huisman@alexandria.fi

Alexandria

Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 25 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Yhtiö on erikoistunut laadukkaisiin säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuihin. Alexandria palvelee yli 35 000 asiakastaan 30 paikkakunnalla yli 230 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Pankkiiriliike Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy, Alexandria Markets Oy, Alexandria Yritysrahoitus Oy sekä Premium Advisors Oy. Yhtiön osake on listattu First North -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella ALEX.