Alexandrian rahastopääomat ylittivät miljardin euron rajan

Lehdistötiedote Alexandria Group Oyj 19.7.2024 kello 14.30

Alexandrian hallinnoimien rahastojen pääomat ylittivät ensimmäistä kertaa historiassaan miljardin euron rajan 15.7.2024. Vuoden 2023 lopussa rahastopääoma oli 924 M€.

”Hallinnoitavan varallisuuden kasvattaminen on yksi strategisista tavoitteistamme, ja rahastopääomien miljardin euron rajan saavuttaminen on yksi konkreettinen välietappi matkalla. Viimeisen viiden vuoden aikana olemme yli kaksinkertaistaneet rahastojemme pääomat, tavoitteenamme on kiihdyttää kasvuvauhtia tästä eteenpäin. Jatkamme pääomien kasvattamista kohti seuraavia miljardeja panostamalla myös jatkossa erinomaiseen asiakaskokemukseen ja jatkuvasti kehittyvään tuote- ja palveluvalikoimaan”, Alexandrian toimitusjohtaja Jan Åkesson kommentoi.

Alexandria Group Oyj

Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 27 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Tehtävänämme on auttaa suomalaisia kasvattamaan varallisuuttaan ja elämään rikkaampaa elämää. Alexandria palvelee yli 37 000 asiakastaan 30 paikkakunnalla yli 200 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Group Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy, Alexandria Markets Oy, Alexandria Yritysrahoitus Oy sekä Premium Advisors Oy. Yhtiön osake on listattu First North -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella ALEX.