Muutoksia Alexandrian johtoryhmässä

ALEXANDRIA GROUP OYJ Yhtiötiedote 25.4.2024 kello 17.45

Alexandria Groupin johtoryhmän kokoonpanossa tapahtuu muutoksia 26.4.2024 alkaen. Uuden johtoryhmän kokoonpanon tavoitteena on kiihdyttää entisestään Alexandrian kasvustrategian toteutumista.

Alexandrian johtoryhmän kokoonpano 26.4.2024 alkaen

Jan Åkesson, Toimitusjohtaja

Lauri Lundström, Varatoimitusjohtaja

Henri Korhonen, Päälakimies

Ville Hellens, toimitusjohtaja, Alexandria Markets Oy

Taru Niininen, Talous- ja HR-johtaja

Katri Kalsi, Hallintojohtaja

Anssi Huisman, Viestintä- ja markkinointijohtaja

Toni Iivonen, Johtaja, sijoitustoiminto

Lisäksi Alexandria -konsernin kaupallinen johtaja Jouni Kalliokoski osallistuu asiantuntijajäsenenä johtoryhmän kokouksiin.

Uutena jäsenenä johtoryhmään nimitetty Toni Iivonen (DI, KTM, CFA, CAIA) on työskennellyt Alexandrian palveluksessa vuodesta 2023 lähtien. Iivonen omaa aiempaa kokemusta mm. EAB Groupista ja Taalerista. Iivosen vastuualueena on Alexandrian rahasto- ja omaisuudenhoitoliiketoiminnan kehittäminen ja johtaminen.

Aiemmin johtoryhmän jäseninä toimineet kehitystoimintojen johtaja Riku Laukka sekä Alexandria Rahastoyhtiön toimitusjohtaja Jaakko Henttonen jatkavat omissa tehtävissään.

Hyväksytty neuvonantaja:

Oaklins Merasco Oy

Alexandria Group Oyj

Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 27 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Tehtävänämme on auttaa suomalaisia kasvattamaan varallisuuttaan ja elämään rikkaampaa elämää. Alexandria palvelee lähes 37 000 asiakastaan 30 paikkakunnalla yli 200 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Group Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy, Alexandria Markets Oy, Alexandria Yritysrahoitus Oy sekä Premium Advisors Oy. Yhtiön osake on listattu First North -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella ALEX.