Alexandria Pankkiiriliike Oyj:n osakkeelle LP -markkinatakaus Lago Kapital Oy:ltä

ALEXANDRIA PANKKIIRILIIKE OYJ Yhtiötiedote 10.5.2021 kello 17.00

Alexandria Pankkiiriliike Oyj ja Lago Kapital Oy ovat solmineet Liquidity Providing (LP) -toiminnan edellytykset täyttävän markkinatakaussopimuksen Nasdaq First North Growth Market Finland - markkinapaikalla.

Sopimuksen mukaan Lago Kapital Oy antaa Yhtiön osakkeelle osto- ja myyntitarjouksen siten, että suurin sallittu osto- ja myyntitarjouksen välinen erotus on neljä prosenttia laskettuna ostotarjouksesta. Tarjoukset sisältävät vähintään 1 500 euroa vastaavan osakemäärän.

Lago Kapital Oy sitoutuu antamaan Yhtiön osakkeelle osto- ja myyntitarjouksen Pörssin kaupankäyntijärjestelmässä jokaisena pörssipäivänä vähintään 85 prosenttia jatkuvan kaupankäynnin ajasta normaaleissa kaupankäyntiolosuhteissa.

Sopimuksen mukainen markkinatakaus alkaa 11.5.2021 kello 10.00. Sopimus on voimassa kolmen kuukauden määräajan ja jatkuu sen jälkeen yhden kuukauden irtisanomisajalla.

Markkinatakauksen avulla pyritään lisäämään osakkeen likviditeettiä sekä pienentämään osakkeen hinnan volatiliteettiä ja näin helpottamaan erityisesti yksityissijoittajien kaupankäyntiä.

Jan Åkesson

Alexandria Pankkiiriliike Oyj

jan.akesson@alexandria.fi

Alexandria

Alexandria Pankkiiriliike Oyj Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 25 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Yhtiö on erikoistunut laadukkaisiin säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuihin. Alexandria palvelee yli 35 000 asiakastaan 30 paikkakunnalla noin 250 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Pankkiiriliike Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy, Alexandria Markets Oy, Alexandria Yritysrahoitus Oy sekä Premium Advisors Oy.