Alexandria Pankkiiriliike Oyj on hankkinut 8,03 % osuuden EAB Group Oyj:n osakkeista

Sisäpiiritieto 1.10.2021 kello 18.00

Alexandria Pankkiiriliike Oyj on 1.10.2021 hankkinut omistukseensa 1 112 031 EAB Group Oyj:n osaketta, mikä vastaa yhteensä 8,03 % EAB Group Oyj:n osakekannasta.

Osakkeiden hankinta toteutettiin markkinahintaan 2,95 euroa per osake, kaupan kokonaisarvon ollessa noin 3,28 miljoonaa euroa. Kaupan myötä Alexandriasta tulee EAB Group Oyj:n neljänneksi suurin osakkeenomistaja.

Osakkeiden hankinta rahoitetaan Alexandrian kassavaroista, ja johdon arvion mukaan kaupalla ei ole vaikutusta Alexandrian kuluvan tilikauden liiketoiminnan taloudellisiin näkymiin.

Alexandria Pankkiiriliike Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Karri Kaitue:

”Meille tarjoutui mahdollisuus ostaa osakemäärä, ja päätimme tarttua siihen. Tämä on meille pitkäaikainen sijoitus, jonka uskomme tukevan Alexandrian omistaja-arvon kasvattamista. Jäämme mielenkiinnolla seuraamaan EAB Group Oyj:n kehitystä tulevaisuudessa.”

Lisätietoja:

Karri Kaitue

hallituksen puheenjohtaja

Alexandria Pankkiiriliike Oyj

karri@kaitue.fi

Alexandria

Alexandria Pankkiiriliike Oyj Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 25 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Yhtiö on erikoistunut laadukkaisiin säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuihin. Alexandria palvelee yli 35 000 asiakastaan 30 paikkakunnalla yli 230 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Pankkiiriliike Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy, Alexandria Markets Oy, Alexandria Yritysrahoitus Oy sekä Premium Advisors Oy. Yhtiön osake on listattu First North -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella ALEX.