Lisätietoa Alexandrian 1.10.2021 ostamia EAB Groupin osakkeita koskien

Alexandria Pankkiiriliike Oyj on 1.10.2021 ostanut 8.03 % EAB Group Oyj:n osakkeista. Kauppa on tehty pörssissä 1.10.2021, ja kaupan osapuolet ovat liputtaneet arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukaisesti kaupan tapahtuneen tuona ajankohtana. Kaupan on välittänyt ja toteuttanut Alexandrian lukuun UB Securities Oy.

Alexandrian saaman tiedon mukaan kaupan selvitysaikaa on pidennetty Alexandriasta riippumattomista syistä. Syyksi on ilmoitettu Helsingin käräjäoikeuden 5.10.2021 antama päätös, jolla se keskeyttää kyseisen kaupan täytäntöönpanon kokonaan toistaiseksi.

Alexandrian näkemyksen mukaan aiheutunut viivästys on luonteeltaan tekninen, eikä sillä tule olemaan vaikutusta edellä kuvatun kaupan toteutumiseen tai kaupan kohteena olevien osakkeiden omistukseen.

Lisätietoja:

Juulia Kurunsaari

Päälakimies

juulia.kurunsaari@alexandria.fi

Alexandria

Alexandria Pankkiiriliike Oyj Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 25 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Yhtiö on erikoistunut laadukkaisiin säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuihin. Alexandria palvelee yli 35 000 asiakastaan 30 paikkakunnalla yli 230 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin muodostavat Alexandria Pankkiiriliike Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy, Alexandria Markets Oy, Alexandria Yritysrahoitus Oy sekä Premium Advisors Oy. Yhtiön osake on listattu First North -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella ALEX.