Alfa Romeo Junior nyt hinnoiteltu Suomessa – urheilullista intohimoa entistä rohkeammin

Report this content

Luokkansa urheilullisuuden uudelleen määrittävän Alfa Romeo Juniorin ennakkomyynti käynnistyy niin ibrida-hybridimallina kuin elettrica-täyssähkömallina.

• Alfa Romeo Junior on luokkansa urheilullisin SUV ja tarjoaa aivan uudenlaisen hintapisteen Alfa Romeon nykyisille ja uusille asiakkaille
  • Mallisto starttaa kattavalla Speciale-varustetasolla niin hybridinä (ibrida) kuin täyssähköisenä (elettrica)
  • Erittäin taloudellinen ibrida 136 e-DCT-automaatti Speciale alkaen 36 994 euroa
  • Täyssähköinen elettrica 54 kWh 156 Speciale alkaen 41 990 euroa
  • Täyssähköisten SUV-mallien ajettavuuden uudelleenmäärittävä Junior elettrica 54 kWh 280 Veloce alkaen 49 390 euroa
  • Ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä, ibrida-malli myöhemmin syksyllä.

Speciale – erityinen alusta alkaen

Juniorin Suomen tuontiohjelma starttaa jo erittäin kattavasti varustellulla Speciale-versiolla, joka on saatavilla niin 48 voltin hybridinä kuin 54 kWh -akustolla varustettuna täyssähkönä. Speciale pitää sisällään mm. aktiivisen vakionopeudensäätimen (ACC), perutuuskameran, LED-ajovalot edessä ja takana, ”Cannochiale”-digimittariston, automaattisen ilmastoinnin, Alfa Connect -tietoviihdejärjestelmän ja Apple CarPlay ja Android Auto -tuen. Täyssähköisessä elettrica-mallissa lisäksi vakiona tulevat lämpöpumppu, 11 kW:n sisäinen ajoneuvolaturi ja Mode 3 -latauskaapeli.

Specialen vakioväri on valkoinen, punainen Rosso Brera -lanseerausväri on lisävaruste. Lisäksi Specialeen on saatavilla kaksi varustepakettia: Pack Tech ja Pack Sport. Tech-paketti tuo mukanaan mm. matriisiajovalot, 360-asteisen pysäköintikameran, älypuhelimen langattoman latausalustan. Todellista urheiluhenkeä kaipaaville Pack Sport pitää sisällään Sabeltin valmistamat erittäin tyylikkäät ja jämäkästi tukevat urheiluistuimet, alcantara-tehosteita ympäri ohjaamoa sekä mm. alumiiniset poljinpinnat.

Veloce – intohimona ajaminen

Junior Veloce määrittää luokkansa ajettavuuden uusiksi. 280-hevosvoimaisena täyssähköinen uutuus tarjoaa suorituskykyä, aidon alfaromeomaisen ajokokemuksen sekä terävyyttä, jollaista ei ole aiemmin sähköautoissa nähty.

Veloce-malliin on tehty lukuisia muutoksia, jotta mallin ajokokemus on mahdollisimman autenttinen. Junior Velocessa on luokkansa nopein ohjausvälitys (14.6), ohjaus on myös kalibroitu olemaan äärimmäisen tarkka. Veloce-version urheilujousitus on 25 mm matalampi kuin perusmallissa. Etu- ja takakallistuksenvakaajat ovat erityisen urheilulliset ja takaavat suuret mutkanopeudet sekä paljon pitoa. Velocen jarrulevyt ovat kooltaan jopa 380 mm, niiden parina toimivat nelimäntäiset jarrusatulat. Lisäksi Torsen-tyyppinen tasauspyörästön lukko tarjoaa parhaan mahdollisen vetopidon kaikissa olosuhteissa. Suorituskykyiset 20-tuumaiset ja sähköautoille suunnitellut renkaat tarjoavat erittäin korkean pidon.

Junior Velocen hinta starttaa 49 390 eurosta tarjoten Speciale-mallin lisäksi 20-tuumaiset ja nelipuolaiset Venti-alumiinivanteet, punaiset jarrusatulat, urheilullisen 25 mm madalletun alustan, jossa uniikit iskunvaimentimet sekä jouset, urheilulliset kallistuksenvakaajat, Torsen D -etutasauspyörästön lukon ja mustan katon.

Ibrida ja elettrica kiinni tässä ajassa

Junior Ibrida saa uuden 136 hv 48 V Hybrid VGT -version. Uudessa 1,2-litraisessa kolmisylinterisessä turbomoottorissa käytetään Miller-työkiertoa ja muuttuvageometrista turboahdinta. Sähköiset komponentit koostuvat 48 voltin litiumioniakustosta ja 21 kW tuottavasta sähkömoottorista, joka on asennettu uuden 6-portaisen kaksoiskytkentävaihteiston yhteyteen. Junior Ibrida tarjoaa pehmeästi toimivan ajokokemuksen kaupunkiolosuhteissa, jossa voidaan liikkua jopa yli 50 % ajasta pelkällä sähköllä. Junior Ibridalla on mahdollisuus liikkua sähköllä myös hitaissa nopeuksissa, kuten parkkipaikalla tai ruuhkassa.

Juniorin täyssähköisessä versiossa on täysin uusi sähkömoottori ja uusimman sukupolven akusto. Junior on saatavilla täyssähköisenä kahtena eri tehoversiona: 156 hv ja 280 hv. 156-hevosvoimainen versio tarjoaa 410 km sähköistä toimintamatkaa WLTP-syklillä. DC-pikalataus toimii 100 kW:n teholla, ja lataus 10-80 % onnistuu alle 30 minuutissa optimiolosuhteissa.

Liitteenä ennakkohinnasto.

Lehdistöyhteys: