Alfred Berg sai kuusi 2011 Nordic Lipper Fund Awards -palkintoa

Pohjoismainen omaisuudenhoitoyhtiö Alfred Berg sai kuusi Lipper Awards -palkintoa, joista kaksi tuli Suomeen. Lipper Fund Awards palkitsee rahastoja, jotka ovat johdonmukaisesti tehneet vahvaa riskikorjattua tuottoa.

Suomalaisista rahastoista palkinnon sai Alfred Berg Small Cap Finland B -osakerahasto kolmen ja viiden vuoden tuottojen perusteella. Rahasto sai tunnustuksen jo toisena vuotena peräkkäin.

Rahasto sijoittaa pääsääntöisesti suomalaisiin pieniin ja keskisuuriin listattuihin yrityksiin eri toimialoilta. Tärkein sijoituskriteeri on riskikorjattu tuotto-odotus. Salkunhoitajien tapaamiset yritysjohdon kanssa ovat erityisen tärkeitä, koska pienistä yhtiöistä on ulkopuolisia analyysejä vain vähän.

”Olemme tehneet ankarasti töitä kehittääksemme sijoitusprosessiamme. Tämä yhdistettynä salkunhoitajiemme lahjakkuuteen ja kokemukseen toi palkinnon meille jo toisen kerran”, Pasi Hartikainen, Alfred Bergin Suomen-toimiston toimitusjohtaja sanoo.

”Olemme Alfred Berg Small Cap Finland -rahaston hoidossa erottautuneet rohkeasti sekä vertailuindeksistä että yleisestä mielipiteestä. Palkinto osoittaa meidän valinneen oikean tien ja antaa meille luottamusta jatkaa samaan malliin”, salkunhoitaja Teemu Perälä sanoo.

Lisäksi kaksi Lipper-palkintoa meni Alfred Bergille Ruotsiin ja kaksi Norjaan.

Alfred Bergin palkitut pohjoismaiset rahastot:

Alfred Berg Small Cap Finland B, Alfred Berg Omaisuudenhoito Suomi Oy, luokka Equity Finland, aikaväli 3 vuotta
• Alfred Berg Small Cap Finland B, Alfred Berg Omaisuudenhoito Suomi Oy, luokka Equity Finland, aikaväli 5 vuotta
• Länsförsäkringar Fastighetsfond, Alfred Berg Kapitalförvaltning AB, luokka Equity Sector Real Estate Holdings Europe, aikaväli 3 vuotta
• Länsförsäkringar Fastighetsfond, Alfred Berg Kapitalförvaltning AB, luokka Equity Sector Real Estate Holdings Europe, aikaväli 5 vuotta
• Alfred Berg Obligasjon 3-5, Alfred Berg Kapitalforvaltning AS, luokka Bond Norwegian Krone, aikaväli 10 vuotta
• Alfred Berg Norge +, Alfred Berg Kapitalforvaltning AS, luokka Equity Norway, aikaväli 10 vuotta

Lisätietoja:
Thomas Einfeldt, Nordic Head of Communication
Puh: +45 3396 1000
Sähköposti: thomas.einfeldt@alfredberg.com

Alfred Berg on pohjoismainen omaisuudenhoitoyhtiö, jolla on noin 160 työntekijää. Suomessa työntekijöitä on yli 40. Alfred Berg hallinnoi 15 miljardin euron (31.1.2011) varallisuutta, joka koostuu pääosin rahastoista ja suorista sijoituksista. Asiakaskuntaan kuuluu yksityisiä ja institutionaalisia sijoittajia. Yhtiön omistaa BNP Paribas Investment Partners, yksi maailman johtavista varainhoitoyhtiöistä, joka toimii viidellä mantereella yli 45 maassa. Yhdessä yhtiöt tarjoavat kattavia sijoitusratkaisuja, jotka ovat monissa sijoitusluokissa alansa huippua. Lisätietoja www.alfredberg.com.