Alisa Pankin ja Talenomin Banking-as-a-Service -yhteistyössä syntynyt Talenom Tili on saatavilla

ALISA PANKKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 26.6.2023 KLO 14.00 EEST

Alisa Pankin ja Talenomin Banking-as-a-Service (BaaS) -yhteistyössä syntynyt Talenom Tili on nyt saatavilla Talenomin asiakkaille. Tämä on ensimmäinen näkyvä askel yhteistyössä, jossa tarjotaan Alisa Pankin tuottamia pankki- ja rahoituspalveluita Talenomin taloushallinnon palveluita käyttäville yrityksille suoraan Talenomin alustan kautta. Yhteistyö tukee Alisa Pankin strategiaa tarjota pankkipalveluita integroidusti niissä kanavissa, joissa asiakkaat raha-asioitaan hoitavat, sekä konkretisoi Talenomin visiota ylivoimaisista pankki- ja tilitoimistopalveluista pk-yrityksille.

Talenom Tili on Alisa Pankin myöntämä suomalainen pankkitili. Tiliä voi käyttää suoraan Talenomin mobiili- ja selainsovelluksilla tilisiirtoihin ja laskujen maksamiseen. Talenom Tilin avulla Talenomin asiakkaat saavat laadukkaat ja erittäin kilpailukykyiset pankkipalvelut käyttöönsä samaan sovellukseen muiden taloushallintopalveluiden kanssa.

Teemu Nyholm, toimitusjohtaja, Alisa Pankki: “Alisa Pankin pankkipalveluiden tuominen kaikkien Talenomin suomalaisten yritysasiakkaiden saataville kasvattaa merkittävästi pankin yritysasiakkaiden potentiaalista asiakaskantaa. Uskomme ketterästi toteutettujen BaaS-palveluiden muodostavan merkittävän tukijalan Alisa Pankin kasvulle jatkossa. Visiomme mukaisesti haluamme olla sujuvimman arjen pankki niin asiakkaillemme kuin yhteistyökumppaneillemme."

”Talenom Tili tarjoaa yrityksille täysin uudenlaisen, kustannustehokkaan ja asiakaskokemukseltaan ylivertaisen tavan käyttää pankkipalveluita. Pankkiasiakkuuden avaus ja tilin hallinnointiin liittyvät verkkopankkitoiminnallisuudet ovat saumaton osa Talenomin taloushallinnon palveluita”, kertoo Esapekka Heikkilä, Alisa Pankin kehityspäällikkö.

Matti Saarinen, pankkipalvelut, Talenom: ”Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja jo pitkään kehittäneet Talenom Tili ja Talenom Kortti -tuotteita. Nyt pystymme Alisa Pankin kanssa toteuttamaan sen, mitä asiakkaamme ovat pyytäneet. Uskomme pankki- ja taloushallintopalveluiden yhdistämisen tuovan asiakkaillemme merkittävää aika- ja kustannussäästöä.”

Talenom Tilin täydentävä Talenom Kortti julkaistaan myöhemmin kesällä 2023.

Teemu Nyholm, toimitusjohtaja, Alisa Pankki Oyj

teemu.nyholm@alisapankki.fi

Otto-Pekka Huhtala, toimitusjohtaja, Talenom Oyj

otto-pekka.huhtala@talenom.fi

Puh. +358 40 703 8554

Talenom Oyj lyhyesti

Talenom on vuonna 1972 perustettu ketterä ja edistyksellinen tilitoimisto. Liiketoiminta-ajatuksemme on yrittäjien arjen helpottaminen markkinoiden helppokäyttöisimmillä sähköisillä työkaluilla sekä pitkälle automatisoiduilla palveluilla. Kattavien tilitoimistopalvelujen lisäksi tuemme asiakkaidemme liiketoimintaa monipuolisilla asiantuntijapalveluilla sekä rahoitus-, tili- ja maksuliikennepalveluilla. Visionamme on tarjota ylivoimaiset tilitoimisto- sekä tili- ja maksuliikennepalvelut pk-yrityksille.