Alisa Pankki Oyj:n hallituksen järjestäytymiskokouksen päätökset 16.5.2024

ALISA PANKKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.5.2024 KLO 14.15 EEST

Alisa Pankki Oyj (”Alisa Pankki”) tiedotti 10.4.2024, että Alisa Pankki Oyj ja PURO Finance Oy (”PURO Finance”) ovat sopineet yhtiöiden yhdistymisestä osakevaihdolla, jonka toteutuessa Alisa Pankki hankkii PURO Financen sen nykyisiltä omistajilta (”Yhdistyminen”).

Alisa Pankin ylimääräinen yhtiökokous (”Ylimääräinen Yhtiökokous”) päätti 3.5.2024 osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotuksen mukaisesti, ehdollisena Yhdistymisen toteutumiselle, että Alisa Pankin hallituksen jäsenten lukumääräksi päätetään kuusi. Ylimääräinen Yhtiökokous päätti lisäksi osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotuksen mukaisesti, ehdollisena Yhdistymisen toteutumiselle, että Sampsa Laine ja Jukka Salonen valitaan hallitukseen uusina jäseninä ja että hallituksen nykyisistä jäsenistä jatkaisi tehtävässään Sami Honkonen, Johanna Lamminen, Markku Pohjola ja Tero Weckroth. Uudet hallituksen jäsenet Sampsa Laine ja Jukka Salonen valittiin lisäksi ehdollisena viranomaisen suorittamalle sopivuus- ja luotettavuusarvioinnille, joka on Jukka Salosen osalta saatu päätökseen. Sampsa Laineen osalta tämä arviointi on vielä kesken.

Ylimääräinen yhtiökokous päätti myös, että nykyiset hallituksen puheenjohtaja Markku Pohjola ja varapuheenjohtaja Johanna Lamminen jatkavat tehtävissään seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka.

Alisa Pankki tiedotti 15.5.2024, että Yhdistyminen on toteutettu ja että muiden Ylimääräisessä Yhtiökokouksessa valittujen hallituksen jäsenten paitsi Sampsa Laineen toimikausi on alkanut. Sampsa Laineen toimikausi alkaa, kun edellä mainittu sopivuus- ja luotettavuusarviointi on hänen osaltaan suoritettu.

Alisa Pankin hallituksen järjestäytymiskokous 16.5.2024 valitsi tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi Johanna Lammisen sekä tarkastusvaliokunnan jäseniksi Sami Honkosen ja Jukka Salosen.

Henkilöstövaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Markku Pohjola sekä henkilöstövaliokunnan jäseniksi Tero Weckroth ja Sampsa Laine. Sampsa Laineen valinta henkilöstövaliokunnan jäseneksi on ehdollinen hänen hallitusjäsenyytensä toimikauden alkamiselle yllä olevan mukaisesti.

Hallitus arvioi järjestäytymiskokouksessaan jäsenten riippumattomuutta yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista. Kaikki jäsenet ovat riippumattomia yhtiöstä sekä yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista.

Juha Saari, vt. toimitusjohtaja, Alisa Pankki Oyj

juha.saari@alisapankki.fi