Fellow Finance avasi yritysrahoituspalvelunsa Tsekkeihin

FELLOW FINANCE OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 1.6.2020 KLO 13:00

Fellow Finance avasi yritysrahoituspalvelunsa Tsekeissä pienyrittäjille ja pk-yrityksille. Tsekkiläiset yritykset voivat nyt hakea Fellow Financen joukkorahoitusalustalta rahoitusta investointeihinsa ja käyttöpääomaksi. Yhtiö on palvellut jo aiemmin tsekkiläisiä sijoittaja-asiakkaita. Fellow Finance tarjoaa jatkossa kaikille sijoittaja-asiakkailleen mahdollisuuden sijoittaa tsekkiläisiin yrityslainoihin Suomen, Ruotsin, Puolan, Saksan ja Tanskan lainamarkkinoiden rinnalla.

”Koronapandemiasta huolimatta olemme jatkaneet strategiamme mukaista palvelukehitystä ja laajan kansainvälisen toimintamme perustan luontia. Tsekeissä lainamuotoista joukkorahoitusta on kaivattu pk-yrityksissä perinteisen pankkirahoituksen täydentäjäksi. Nyt poikkeusolosuhteiden aikana pankkirahoituksen saanti on kiristynyt erittäin tiukaksi ja se luo hyvän mahdollisuuden avata palvelumme huolellisesti valituille yrityksille”, kertoo Fellow Financen toimitusjohtaja Jouni Hintikka.

Fellow Finance on ainoa joukkorahoitus- ja vertaislaina-alusta, jossa sijoittaja voi saman alustan kautta tehdä sijoituksia sekä yritys- että kuluttajalainoihin kuudessa maassa ja useilla eri valuutoilla. Tämä mahdollistaa sijoittajalle kattavan perinteisiin sijoitusmuotoihin korreloimattoman hajautuksen lainoihin. Fellow Finance julkistaa ajantasaisesti tilastotietoja yritys- ja vertaislainasijoittamisen kehityksestä myös korona-aikaan: https://www.fellowfinance.fi/sijoittajalle/sijoittajalle-tilastot.

Lisätietoja antaa:

Jouni Hintikka, toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj, jouni.hintikka@fellowfinance.fi, puh. +358 40 585 5009

Hyväksytty neuvonantaja: Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Fellow Finance Oyj on vuonna 2014 toimintansa aloittanut kansainvälisesti toimiva, kasvuhakuinen joukkorahoituspalveluita tarjoava fintech-konserni. Yhtiön liiketoiminnan kannalta keskeisin sen tarjoamista palveluista on Pohjoismaiden johtava¹ lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislaina-alusta, jota on käyttänyt jo yli 850 000 asiakasta yli 70 maasta. Fellow Finance Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. Yhtiöllä on noin 2 500 osakkeenomistajaa. www.fellowfinance.fi

¹Välitetyn rahoituksen määrällä mitattuna. Lähde: Brismo Market Data (tiedot haettu 1.6.2020)