Fellow Finance palauttaa ohjeistuksensa - kannattavuus parantunut toisella vuosipuoliskolla

FELLOW FINANCE OYJ YHTIÖTIEDOTE, SISÄPIIRITIETO 4.12.2020 KLO 15:00

Fellow Finance perui 25.3.2020 vuodelle 2020 antamansa ohjeistuksen Covid-19-pandemian vaikutusten takia. Fellow Finance palauttaa nyt ohjeistuksensa vuodelle 2020.

Konsernin liikevaihto ja kannattavuus tulevat laskemaan verrattuna vuoteen 2019.

Yhtiön liikevaihto on kasvanut kuukausitasolla tasaisesti elokuusta 2020 lähtien koronakriisin vaikutusten helpottaessa ja lainavolyymien elpyessä. Puolivuotiskauden 1.7.-31.12.2020 liikevaihto tulee jäämään kuitenkin hieman ensimmäisen vuosipuoliskon 2020 liikevaihdosta (5,8 miljoonaa euroa). Koko vuoden 2020 liikevaihdon odotetaan olevan noin 11 miljoonaa euroa.

Yhtiön kannattavuus on parantunut vuoden 2020 toisella vuosipuoliskolla merkittävästi. Kannattavuutta ovat parantaneet tytäryhtiö Lainaamo Oy:n omasta taseesta suorittaman antolainauksen luottotappioiden vähentyminen, markkinointikustannusten aleneminen ja yhtiön aktiiviset toimet kiinteiden kulujen karsimiseksi. Puolivuotiskauden 1.7.-31.12.2020 voiton / tappion arvioidaan olevan selvästi ensimmäistä vuosipuoliskoa parempi ja nollan tuntumassa. Koko vuoden 2020 tulos jää tappiolliseksi.

”Erityisen tyytyväisiä olemme yritysrahoituksen kasvuun kesän jälkeen. Kasvua on ollut kuukausitasolla keskimäärin 20% ja uskomme positiivisen kehityksen jatkuvan. Sekä yritysrahoituksen että kuluttajalainojen takaisinmaksutasot ovat säilyneet koronakriisiä edeltävällä tasolla, johtuen mm. kohdennetuista kiristyksistä luottopolitiikassa ja hyvästä saatavienhallinnasta koronakriisin aikana. Näin lainasijoittajiemme tuotot ovat pysyneet hyvällä tasolla koko koronapandemian ajan. Lainasijoittajamme ovatkin kesän jälkeen aktivoituneet ja syksyä kohden nettosijoitukset palveluun ovat kääntyneet positiivisiksi. Tämä on todistanut tasaisen ja hajautetun korkosijoitusvaihtoehtomme toimivuuden myös taloudellisessa taantumassa”, toteaa Fellow Financen toimitusjohtaja Teemu Nyholm.

Teemu Nyholm, toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj, teemu.nyholm@fellowfinance.fi, puh. +358 50 577 1028

Hyväksytty neuvonantaja, Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Fellow Finance Oyj on lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu. Yhtiön missio on muuttaa perinteinen pankkirahoitus suoraan lainaukseen ihmisten ja yritysten välillä. Fellow Finance on välittänyt kuluttaja- ja yritysrahoitusta yli 680 miljoonalla eurolla Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa ja Tsekeissä palvellen yli 900 000 asiakasta. Yhtiöllä on Suomen Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. www.fellowfinance.fi