Fellow Financen maksutavat ovat nyt käytössä tuhansissa verkkokaupoissa

FELLOW FINANCE OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 8.11.2021 KLO 9:10

Fellow Finance on ensimmäinen joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu Suomessa, joka laajentaa tuotevalikoimaa verkkokaupan ”osta nyt, maksa myöhemmin” -maksamiseen

Fellow Financen edistyksellinen verkkokaupan maksuratkaisu, Fellow Lasku, on nyt saatavilla tuhansissa Visma Pay -verkkomaksupalvelua käyttävissä suomalaisissa verkkokaupoissa. Fellow Laskulla kuluttaja voi maksaa verkkokauppaostoksen 30 vuorokauden korottomalla ja kuluttomalla laskulla tai joustavasti itselle sopivissa kuukausierissä.

Lisäksi Fellow Finance on aloittanut yhteistyön B2B-maksuratkaisuja tarjoavan Enterpayn kanssa, jossa osa Enterpayn verkkokauppa-asiakkaista on siirtynyt käyttämään Fellow Yrityslaskua. Fellow Yrityslasku tarjoaa yritysten verkkokauppaostoksille jopa 60 vuorokautta maksuaikaa.

Maksaminen on helppoa ja nopeaa

Fellow Financen maksutavoilla maksaminen on helppoa ja nopeaa. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä uusi henkilöasiakas tunnistetaan vahvalla sähköisellä tunnistautumisella, mutta palaavan henkilöasiakkaan tunnistautuminen tapahtuu automaattisesti. Yritysasiakkaan osto-oikeuden varmentaminen suoritetaan yhteistyössä Enterpayn kanssa, jonka seurauksena ostaminen on sujuvaa. Verkkokauppiaan kannalta ostavan asiakkaan helppo ja nopea tunnistaminen sekä suoraviivainen ostokokemus edistävät myyntiä.

Uusissa maksuratkaisuissa on myös kiinnitetty erityistä huomioita luoton myöntämisen vastuullisuuteen ja riskienhallintaan. Luotonhakijan maksukyvyn arvioimisessa Fellow Finance hyödyntää uusia datalähteitä sekä soveltaa yhtiön kokemukseen ja noin 6,4 miljoonaan käsiteltyyn lainahakemukseen perustuvaa koneoppivaa credit scoring -mallia.

”Hienoa saada Fellown uudet maksutavat markkinoille ennen verkkokaupan kovinta sesonkia, mikä käynnistyy isänpäivästä ja jatkuu Black Fridayn sekä Cyber Mondayn kautta joulumyyntiin. Uskon vahvasti, että pystymme haastamaan nykyiset laskutuspalvelut paremmalla ostokokemuksella ja autamme verkkokauppoja parantamaan ostokonversiota”, toteaa Fellow Financen maksutapojen kehityksestä vastaava Juho Putkonen.

Juho Putkonen: kehityspäällikkö, Fellow Finance Oyj, juho.putkonen@fellowfinance.fi, puh. +358 40 922 6609

Fellow Finance Oyj on lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu. Yhtiön missio on muuttaa perinteinen rahoitus ja maksaminen suoraan ihmisten ja yritysten väliseksi. Fellow Finance on välittänyt kuluttaja- ja yritysrahoitusta yli 850 miljoonalla eurolla Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa ja Tšekissä palvellen yli 950 000 asiakasta. Yhtiöllä on Suomen Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. www.fellowfinance.fi.