Fellow Pankki ja Paytrail aloittavat yhteistyön

FELLOW PANKKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 23.8.2022 KLO 15:50 EEST

Fellow Pankin verkkokaupan maksamisen palvelut, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku, tulevat Paytrailin kautta yli 20 000 verkkokaupan saataville vuoden 2023 alussa.

Paytrailin tavoitteena on tarjota relevantteja ja nykyaikaisia maksutapoja. Siksi markkinoiden parhaan ostokokemuksen tarjoava yrityslasku on oiva täydennys Paytrailin maksutapavalikoimaan. Fellow Pankin Fellow Yrityslasku tekee laskulla ostamisesta yksinkertaista ja sujuvaa yritysasiakkaille. Yritysasiakas pystyy tekemään ostoksen, jos hänen ja hänen edustamansa yrityksen välinen yhteys pystytään vahvistamaan riittävällä tavalla ilman erillistä ostoprosessin katkaisevaa ennakkorekisteröitymistä tai tilin avaamista.

Juho Putkonen, Development Manager, Fellow Pankki: ”Fellow Yrityslasku muuttaa merkittävästi yritysten välistä ostamista verkkokaupassa. Ensimmäistä kertaa yritysostajan ostokokemus on jopa parempi kuin kuluttaja-asiakkaan ostokokemus. Tämä mahdollistaa ihan jokaiselle verkkokaupalle laskulla myynnin myös yritysasiakkaille.”

Fellow Yrityslaskussa on huomioitu myös laskun vastaanottamisen helppous. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, ostajan syöttämillä viitetiedoilla varustettuna, joten ostolaskun käsittely onnistuu ilman erillistä manuaalityötä tai sisäistä selvittelyä.

Joni Rautanen, COO, Paytrail: ”Paytrailin päämääränä on auttaa verkkokauppiaita kasvamaan, ja avainasemassa tässä ovat kattavat ja modernit maksutavat. Yritysten välinen kaupankäynti verkossa kasvaa vauhdilla, ja haluamme vastata kysyntään tuomalla yrityslaskun tarjontaamme.”

Samalla Paytrailin valikoimaan tullaan liittämään kuluttajamyyntiin tarkoitettu laskutuspalvelu Fellow Lasku. Fellow Lasku mahdollistaa verkkokaupalle riskittömän laskulla myynnin kuluttaja-asiakkaille. Loppuasiakas saa aina 30 vuorokautta maksuaikaa laskulla, ja halutessaan asiakas voi muuttaa laskun tililuotoksi ja maksaa ostoksen hänelle sopivissa kuukausierissä. Fellow Laskulla on erityisesti huomioutu maksamisen turvallisuus sekä palaavan asiakkaan ostokokemus. Kerran vahvasti tunnistettu asiakas pystyy tekemään uuden ostoksen parhaimmillaan vain kolmella klikkauksella. Myöhemmin tämän vuoden aikana kuluttaja-asiakas voi liittää Fellow Tililuottoon myös luottokortin, jolloin maksaminen onnistuu kaikissa kauppapaikoissa, joissa Visa-kortti toimii maksuvälineenä.

Molemmat laskutuspalvelut on kehitetty mobiiliostokokemus edellä. Tämä vastaa erinomaisesti asiakkaiden tarpeita, sillä yli 70 % ostoksista tehdään mobiililaitteilla.

Teemu Nyholm, toimitusjohtaja, Fellow Pankki Oyj, teemu.nyholm@fellowpankki.fi, puh. +358 50 577 1028

Joni Rautanen, COO, Paytrail Oyj, joni.rautanen@paytrail.com, puh. +358 40 8423 007

Fellow Pankki Oyj on uusi suomalainen sujuvamman arjen digitaalinen pankki. Palvelemme sekä yksityishenkilöitä, PK-yrityksiä että talletusvaroilleen kilpailukykyistä korkotuottoa hakevia säästäjiä mutkattomasti, selkeästi ja vastuullisesti. Fellow Pankki Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin päälistalla (FELLOW) ja sillä on Finanssivalvonnan myöntämä toimilupa. www.fellowpankki.fi

Paytrail lyhyesti