Fellow Pankki laajentaa palveluvalikoimaansa luottokortilla

FELLOW PANKKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 12.1.2023 KLO 13:30 EET

Fellow Pankki tuo Suomen markkinoille Visa-luottokortin laajentaen pankin henkilöasiakkaille tarjoamia maksamisen palveluita. Luottokortti on toteutettu yhteistyössä Enfucen kanssa.

Fellow Pankin visiona on tarjota sujuvimmat digitaaliset arjen pankkipalvelut suomalaisille kuluttajille ja PK-yrityksille. Fellow Pankki käynnisti toimintansa huhtikuussa 2022 ja on siitä lähtien rakentanut digitaalisten pankkipalveluiden tarjoamaansa vaiheittain. Luottokortin lanseeraaminen on merkittävä askel tässä kehityspolussa.

Fellow Pankin luottokortin hakeminen, käyttöönotto ja käyttö on tehty mahdollisimman sujuvaksi. Kortin voi hakea mobiilipankista, jolloin virtuaalisen luottokortin saa käyttöön välittömästi. Luottokortissa ei ole vuosimaksua tai muita kiinteitä kuluja. Fellow Pankin tekemän kuluttajatutkimuksen mukaan asiakkaat arvostavat juuri eniten sitä, että kortti on ilmainen hakea ja omistaa. Kortin palkitsemisohjelma osana Fellow Pankin pankkipalveluiden yleistä bonusohjelmaa lanseerataan myöhemmin tänä vuonna. Pankki tulee lanseeraamaan myös luottokortit yritysasiakkaille myöhemmin kevään aikana.

“Kun korttia lähdettiin kehittämään, tärkeintä oli tarjota markkinoiden sujuvin asiakaskokemus kortin hakemisessa ja käyttöönotossa. Lisäksi meillä oli tavoite saada kortti lanseerattua aikataululla, joka tuki Fellow Pankin peruspankkipalveluiden julkaisuaikataulua. Yhteistyö Enfucen kanssa on auttanut meitä näiden tavoitteiden saavuttamisessa”, kertoo Fellow Pankin henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaa johtaja Juha Saari.

“Enfucen joustava ja skaalautuva korttimaksamisen alusta on Fellow Pankin apuna, kun se uutena toimijana raivaa tietään pankkimarkkinaan. Siinä on Enfucen ydin – pankkien ja yritysten strategisena kumppanina varmistamme, että ne voivat vastata asiakkaidensa moninaisiin tarpeisiin. Sen teemme tarjoamalla vertaansa vailla olevan palvelutason ja toiminnallisuudet sekä huolehtimalla, että maksamisen palvelut ovat aina vaatimusten ja säädösten mukaisia”, sanoo Denise Johansson, Enfucen Co-Founder ja Co-CEO.

”Fellow Pankki haluaa tarjota asiakkailleen markkinoiden joustavimmat ja helppokäyttöisimmät maksamisen palvelut, ja meillä on ilo olla tukemassa heidän matkaansa. Fellow Pankin asiakkaille rakentuu vaivaton ja saumaton maksamiskokemus, mikä nostaa asiakasuskollisuuden uudelle tasolle ja avaa Fellow Pankille uusia kasvun mahdollisuuksia”, lisää Monika Liikamaa, Enfucen Co-Founder ja Co-CEO.

Luottokortti on asiakkaiden saatavilla Fellow Pankin mobiilipankissa saman tien. Korttia tullaan jatkossa kehittämään edelleen asiakkailta saadun palautteen pohjalta.

Teemu Nyholm, toimitusjohtaja, Fellow Pankki Oyj, teemu.nyholm@fellowpankki.fi, puh. +358 50 577 1028

Monika Liikamaa, Co-CEO ja Co-Founder, Enfuce, monika@enfuce.com, puh. +358 50 306 5213

Fellow Pankki Oyj on uusi suomalainen sujuvamman arjen digitaalinen pankki. Palvelemme sekä yksityishenkilöitä, PK-yrityksiä että talletusvaroilleen kilpailukykyistä korkotuottoa hakevia säästäjiä mutkattomasti, selkeästi ja vastuullisesti. Fellow Pankki Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin päälistalla (FELLOW) ja sillä on Finanssivalvonnan myöntämä toimilupa. www.fellowpankki.fi

Enfuce lyhyesti

Enfuce tarjoaa korttimaksamisen alustan ja maksujen käsittelyn avaimet käteen -palveluna. Vuonna 2016 perustettu Enfuce on nopeasti kasvanut yhdeksi Euroopan johtavista maksualan yrityksistä debit-, credit- ja prepaid-maksukorttitarjoomallaan ja maksamisen asiantuntijapalveluillaan. Enfucen korttimaksamisen ratkaisujen avulla pankit, neopankit ja fintech-alan yritykset voivat tehdä maksamisesta nopeaa, turvallista ja vaivatonta käyttäjilleen nyt ja tulevaisuuden kasvussa. www.enfuce.com

*Visa on Visa International Service Associationin rekisteröity tavaramerkki.