Fellow Pankki Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus

FELLOW PANKKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 4.4.2022 KLO 18:06 EEST

Fellow Pankki Oyj ("Fellow Pankki") on tänään vastaanottanut arvopaperimarkkinalain ("AML") 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Teemu Nyholmin määräysvaltayhteisön, TN Ventures Oy:n, osuus Fellow Pankin osakkeista ja äänistä on 2.4.2022 ylittänyt viiden (5) prosentin liputusrajan. Ilmoituksen mukaan ilmoituksen perusteena on osakkeiden tai äänioikeuksien hankinta.

Teemu Nyholmin kokonaisosuus Fellow Pankin osakkeista ja äänistä ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä

% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta

Yhteenlaskettu %-osuus

Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä

Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen

Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakkeiden ja äänten lukumäärä

Osakkeiden ja äänten %-osuus

Osakesarja / osakelaji

Suora
(AML 9:5)

Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)

Suora
(AML 9:5)

Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)

FI4000170915

A YHTEENSÄ

Tietoja liputusvelvollisesta

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi

%-osuus osakkeista ja äänistä

%-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta

Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä

Teemu Nyholm

TN Ventures Oy

Lisätietoja:

Evli Pankki Oyj ("Evli Pankki") ja Fellow Finance Oyj ("Fellow Finance") tiedottivat 14.7.2021 sopineensa yhdistymissopimuksessa järjestelystä, jossa Evli Pankki jakautuu osittaisjakautumisen kautta uudeksi varainhoitoon keskittyväksi ja listatuksi konserniksi ("Evli Oyj") ja Evli Pankin pankkitoimintaa jatkavaksi yhtiöksi, johon Fellow Finance sulautuu. Järjestely toteutettiin 2.4.2022. Sulautumisen täytäntöönpanon seurauksena Fellow Finance purkautui automaattisesti, ja sulautumisen täytäntöönpanon yhteydessä Evli Pankin nimeksi muutettiin Fellow Pankki Oyj ("Fellow Pankki"). Sulautumisessa Fellow Financen osakkeenomistajat saivat sulautumisvastikkeena kuusi (6) Fellow Pankin osaketta kutakin omistamaansa Fellow Financen osaketta kohden. Sulautumisen yhteydessä toteutettiin lisäksi suunnattu osakeanti, jossa Evli Oyj, Taaleri Oyj ja TN Ventures Oy merkitsivät Fellow Pankin uusia osakkeita.

Lisätietoja antaa

Fellow Pankki Oyj on uusi suomalainen sujuvamman arjen pankki. Palvelemme sekä yksityishenkilöitä, PK-yrityksiä että talletusvaroilleen kilpailukykyistä korkotuottoa hakevia säästäjiä mutkattomasti, selkeästi ja vastuullisesti. Fellow Pankki Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin päälistalla (FELLOW) ja sillä on Finanssivalvonnan myöntämä toimilupa. www.fellowpankki.fi