Äänestäjät päättivät vaaliteemat Suomi24:ssä

”Kissaverolla helpotusta kunnan talousahdinkoon” ja tuhannet muut teemat ovat keskusteluttaneet äänestäjiä Suomi24:ssä ympäri Suomen. Mukana keskusteluissa on ollut yli 500 kunnallisvaaliehdokasta.

Media on perinteisesti saanut määrätä, mistä vaaliteemat muodostuvat. Suomi24:ssä äänestäjät ovat itse saaneet määrätä, mistä näissä vaaleissa on kyse. Kunnallisvaalien aiheita ovat olleet esimerkiksi vaalien tabut, ehdokkaan valintaperusteet sekä loikkaukset puolueesta toiseen ja paikkakunnan seksikkäin ehdokas.

Keskustelluimpia puolueita ovat Perussuomalaiset, Keskusta, Kokoomus ja Sosialidemokraatit. Presidentinvaaleissa Suomi24:n keskustelluimmat ehdokkaat näyttivät vaalien lopputuloksen melko tarkasti. Kuinka käy tällä kertaa?

”Nyt verkossa käytävä keskustelu heijastaa todella hyvin myös ihmisten äänestyskäyttäytymistä, joten voin kertoa Suomi24:n tiiviin vaaliennusteen: Perussuomalaiset tulevat olemaan vahvoilla monilla paikkakunnilla ja nousevat tietyillä alueilla suurimmaksi puolueeksi. Keskustan asema heikkenee, mutta Kokoomuksen suosio pysyy vakaana. Muiden puolueiden aseman voi tarkistaa keskusteluista”, Suomi24:n johtajaa Jarno Alastalo sanoo.

Keskustelijat eivät ole tyytyneet vain seuraamaan ehdokkaiden esille tuomia vaaliteemoja, vaan he ovat nostaneet pöydälle myös omia ratkaisuehdotuksia kunnallisiin haasteisiin. Palstoilla on vaadittu muun muassa kissaveron käyttöönottoa ja homerakentamisen lopettamista kuntatalouden elvyttämiseksi. Keskustelijat ovat myös kokeneet, että perussuomalaisten äänestäminen toisi Suomelle (ansaittua) globaalia julkisuutta.

Vaalikeskustelua käydään palvelun politiikkapalstojen lisäksi sadoilla eri paikkakuntapalstoilla. Suosituimpia palstoja ovat olleet Kokkola, Kotka, Imatra ja Kajaani.

Suomi24:n keskusteluissa on mukana yli 500 ehdokasta, jotka ovat luoneet itselleen ehdokasprofiilin. Eniten ehdokasprofiilit ovat houkuttaneet helsinkiläisiä, tamperelaisia ja turkulaisia ehdokkaita. Suosituin profiili on kuitenkin kokkolalaisen Päivi Hakolan (kd), joka on kerännyt lähes 3 000 vierailijaa.

Kunnallisvaalit 2012 -sivusto: http://www.suomi24.fi/kunnallisvaalit

Ohjeita kunnallisvaaliehdokkaalle: www.suomi24.fi/opastus/mina/kuntavaalit

Ehdokkaat keskusteluissa TOP 4

Anssi Piirainen (vas), Imatra

Esa Korhonen (peruss), Kuhmo

Elina Vainikainen (vas), Helsinki

Jarmo J. Tuokko (kesk), Espoo

Lisätietoja:

Jarno Alastalo, johtaja, Suomi24, Aller Media Oy, puh. +385 9 8621 7217

Suomi24 on Aller Media Oy:n omistama, Suomen suurin verkkoyhteisö, jossa TNS Metrixin mukaan vierailee viikoittain yli 1,3 miljoonaa käyttäjää. Verkkoyhteisön 2 700 keskustelupalstalle on kirjoitettu jo yli 60 miljoonaa viestiä. Suomi24:n muita palveluita ovat Suomen suosituin treffipalvelu, markkinapaikka Tori sekä neljännesmiljoonan suomalaisen käyttämä sähköpostipalvelu.

www.suomi24.fi