• Aller/

Aller avaa kohderyhmiä rikastavat datasegmentit kaikkien online-kampanjoiden käyttöön

Aller Media on ottanut käyttöönsä uuden, avoimemman datamyyntikonseptin, jonka avulla mediatoimistot voivat ostaa rikastettua kohderyhmädataa myös niihin online-kampanjoihin, jotka toteutetaan muissakin kuin Allerin omissa medioissa.

Kyseessä on Suomessa ainutlaatuinen datan lisäsegmenttejä markkinoiva liiketoimintamalli, jonka avulla kohdeyleisöinventaarin rikastaminen erillisillä datasegmenteillä ei ole enää riippuva siitä, minkä mediatalon julkaisualustalla markkinointikampanja toteutetaan. Tähän asti mainoskampanjoiden yleisökohdistuksia on voinut tehdä vain sen mediatalon inventaarien mukaan, jossa kampanja on toteutettu.

Aller on ensimmäinen media- ja markkinointitalo Suomessa, joka avaa syvemmät datasegmenttinsä käytettäväksi myös kilpailijoillaan toteutettavissa markkinointikampanjoissa. Ensisijaisesti uusi ja avoimempi liiketoimintamalli palvelee mediatoimistoja, jotka toteuttavat kohdistetulle yleisölle suunnattuja online-kampanjoita. Ohjelmallisen ostamisen määrän ennustetaan kasvavan lähivuosina merkittävästi

Allerin datakohderyhmät ovat tarjolla Adformin DMP:ssä (Data Management Platform) ensimmäisenä suomalaisista mediataloista. Datasegmentit on rakennettu johtavia analytiikka- ja kohdennusratkaisuja tarjoavan Leikin kanssa.

Sini Kervinen, Online Group Manager, Aller Media oy, +358 40 740 4177

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Aller tuottaa Suomen himotuimmat aikakausbrändit. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Seiska, Katso, Oma Aika, ELLE, Olivia, Costume.fi, Koti ja keittiö, Divaani, Fit, TOPModel, Suomi24, Dingle ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 300 henkilöä. www.aller.fi