• Aller/

Aller haastaa sisältömarkkinointibisneksen uudella innovatiivisella yksiköllään

Aller Media laajentaa toimintaansa lanseeraamalla uuden AllerIdeas-sisältömarkkinointiyksikön. Innovatiivisella näkemyksellä ja koko talon osaamispotentiaalilla toimiva yksikkö on erikoistunut ratkaisemaan yritysten ja organisaatioiden vaikeimpia markkinointiviestihaasteita uudella, journalistisella tavalla.

”Me emme keksi sloganeita ja ominaisuuksia brändeille, vaan konseptoimme ja teemme tuotteita, jotka tarjoavat kuluttajalle aitoa tietoa, inspiraatioita ja uusia näkökulmia. Kun tuotteesta on hyötyä ja se herättää tunteita, se myös koskettaa. Sen vuoksi sisältömarkkinointi on yrityksille keino päästä kuluttajan iholle”, kertoo kehityspäällikkö Kristiina Tuormaa. Hänen työparinaan AllerIdeasin ydintiimissä on design director Tuomas Jääskeläinen.

” AllerIdeas kutsutaan apuun, kun asiakas kaipaa ideoita tai kuluttajat hurmaavia ratkaisuja. Jokaista projektia varten kokoamme Allerin osaajista erikseen parhaan mahdollisen tiimin: toimittajia, valokuvaajia, digiosaajia, videokuvaajia, graafikoita, editoreita, some-taitajia. Luonnollisesti käytämme tarvittaessa myös free-tekijöitä”, Tuormaa jatkaa.

AllerIdeas ideoi ja konseptoi sisältömarkkinointituotteet räätälöidysti toivottua tavoitetta varten ja valituille kohderyhmille sekä toteuttaa ne avaimet käteen -periaatteella. Yksikön käytössä on Aller Median oma tutkimusdata sekä digi- ja journalistinen osaaminen. Uuden yksikön avulla toteutukset voidaan tehdä totuttua ketterämmin ja monimediaalisemmin.

AllerIdeasin vahvuus on konseptiosaaminen ja kohderyhmäymmärrys liitettynä tiimin pitkään journalistiseen kokemukseen ja kykyyn luoda myös visuaalisesti maailmanluokan julkaisuja. Yksikön tuotoksina voi syntyä muun muassa printtituotteita, digisisältöä, some-kampanjoita ja vaikkapa mobiilipelejä. Parhaillaan AllerIdeas työstää muun muassa Gasumin sidosryhmille ja asiakkaille tarkoitetun Köökki-lehden toista numeroa.

Lisätietoja: Eveliina Nera, tiedottaja, Aller Media Oy 044 020 3622

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Aller tuottaa Suomen himotuimmat aikakausbrändit.  Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat  Seiska, Katso, Oma Aika, ELLE, Olivia, Costume,  Koti ja keittiö, Divaani, Fit, TOPModel, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 280 henkilöä. www.aller.fi