Aller Media lanseeraa uuden lehden

Aller Media tekee päinvastoin kuin alan muut toimijat ja perustaa uuden aikakauslehden. Uusi lehti on laadukas yleisaikakauslehti. Päätoimittaja ja AD on jo valittu. Toimituksen rekrytointi aloitetaan marraskuussa julkisella haulla.

Aller Media lanseeraa journalistisesti ja visuaalisesti korkealaatuisen yleisaikakauslehden. Allerin uuden julkaisubrändin päätoimittajaksi on valittu Koti ja keittiö -lehden nykyinen päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen. Hän aloittaa uudessa tehtävässä marraskuun alussa.

”Olen tehnyt pitkään työtä myös yleisjournalistina. Arvostan sitä, että 34 vuotta aikakauslehdissä työskennelleenä pääsen jo toista kertaa käynnistämään uuden lehden” Hämäläinen sanoo.

Uuden brändin AD:ksi on nimitetty Saara Tuomikoski. Hän on työskennellyt aiemmin 7 päivää -lehdessä, Fitissä ja MissMixissä. Tuomikoski sai paljon kiitosta Fit-lehden menestyksekkäästä ulkoasu-uudistuksesta, josta vastasi kaksi vuotta sitten.

”Kuljemme vastavirtaan ja palkkaamme taloon lisää osaajia. 95 prosenttia aikuisista suomalaisista suosii painettua sanaa ja lukee suomalaisia aikakauslehtiä, jos sisältö on riittävän kiinnostavaa ja merkityksellistä. Helmikuusta asti kehitetty ideamme on huolella testattu ja loistavaksi havaittu. Uskon, että kohderyhmä tulee pitämään palvelustamme”, sanoo Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Uuden lehtibrändin sisällöstä, kohderyhmästä ja julkaisuajankohdasta tiedotetaan lähitulevaisuudessa.

Aller Media

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu menestyneistä tuotteistaan. Aller Median visio on olla Suomen sosiaalisin mediayhteisö, jossa uskotaan vapaaseen sanaan ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle ja digitaaliset mediakonseptit. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat 7 päivää, ELLE, Koti ja keittiö, Miss Mix, Fit, Katso, TOPModel, www.telvis.fi, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä noin 280 henkilöä.