Aller nimittää uusia johtajia ja rakentaa tulevaisuuden lead agencyä

Aller Media Oy on nimittänyt tytäryhtiönsä Dingle Oyn toimitusjohtajan Juho Jokisen B2B-liiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi. Yhtiö selkeyttää organisaatiotaan vastaamaan paremmin dataliiketoiminnan ja sisältömarkkinoinnin kasvuun.

Dingleä kahdeksan vuotta luotsannut Juho Jokinen ryhtyy vastaamaan Allerin Suomen konsernin B2B-liiketoiminnasta, johon Dinglekin kuuluu. B2B-liiketoiminnassa panostetaan nyt vahvasti kasvussa oleviin dataohjattuihin markkinointipalveluihin yhtiön strategian mukaisesti.

Lisäksi Allerin myyntijohtaja Hannaleena Koskinen (Director, B2B Sales) vastaa tästedes myös Dinglen B2B-myynnistä. Koskisen vastuulla on jatkossa molempien yhtiöiden B2B-myynnin vetäminen, myynnin strateginen kehittäminen ja synergian lisääminen asiakasyrityksille. Samassa yhteydessä Dinglen asiakkuuksista vastaavan tiimin johtoon on nimitetty Jasmiina Ojala (OTM, KTM) nimikkeellä Head of Accounts. Hänen vastuullaan on Dinglen seitsemän hengen asiakkuustiimi.

Jokisen johtamaan B2B-liiketoimintayksikköön kuuluvat uudistuksen myötä Dinglen liiketoiminta, Allerin Data & Digital Solutions -liiketoimintayksikkö, Allerin B2B-myynti sekä sisältömarkkinointitiimi Aller Ideas.

"Tulevaisuuden lead agency yhdistää datan, laadukkaat sisällöt ja nykyaikaiset kohdennusmahdollisuudet. Vain yhdessä ne luovat ennennäkemättömän osumatarkkuuden markkinointiviestinnälle. Siksi on luonnollista luoda näille yksiköillemme yhteiset tavoitteet palvella asiakkaita paremmin. On mahtavaa päästä johtamaan näitä osaajia", Juho Jokinen kommentoi.

Kasvussa olevalle dataliiketoiminnalle on lisäksi perustettu oma Data & Digital Solutions -liiketoimintayksikkönsä, jota vetää liiketoimintajohtajaksi nimitetty Sami Lahtinen, Director of Data & Digital Solutions. Lahtinen toimi aiemmin Allerilla Head of Data Revenue -nimikkeellä.

Juho Jokinen ja Sami Lahtinen on nimitetty samalla Allerin johtoryhmään. Johtoryhmään nousee myös toiminnanohjauksesta ja kehityksestä vastaavaksi johtajaksi nimitetty Teemu Puurunen.

”Ryhdymme nyt rakentamaan tulevaisuuden lead agencyä. Painopisteemme siirtyy yritysten digitaalisen menestyksen mahdollistamiseen. Siihen meillä on parhaat osaajat ja kattavin data”, Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä kommentoi.

Samalla yli 30%:n kasvua tekevälle Dinglelle haetaan uutta toimitusjohtajaa. ”Tavoitteenamme on nyt löytää maailmanluokan toimitusjohtaja eteenpäin kiitävälle Dinglelle”, Juho Jokinen sanoo. Vt. toimitusjohtajana toimii Dinglen COO:ksi nimitetty Jussi Ylävaara, jonka seuraajaksi suunnittelutiimin vetäjäksi on nimitetty Kerttu Takala.

Allerin ja Dinglen 280 hengen työyhteisö tuottaa jatkossa entistä enemmän data- ja sisältömarkkinointipalveluja yhdessä. Nyt yhteisiin sisältöasiakkuuksiin kuuluu muun muassa Vaasan ja Ruokakesko. Allerin pitkän journalismi- ja sisältöosaamisen rinnalle on synnytetty kasvavat digi- ja datapalvelut. Tähän Dingle tuo erinomaisena lisänä oman markkinoinnin ja sosiaalisen liiketoiminnan asiantuntemuksensa.

Aller Media Oy -konserniin kuuluvat Allerin lisäksi Dingle sekä Suomi24. Konsernin liikevaihto viime tilikaudella oli 42,2 MEUR.

Lisätiedot: Tea Teinilä, viestinnän asiantuntija, Aller Media Oy,  040 5460 522

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi