Aller rekrytoi jälleen datan huippuosaajan

BBA Sami Lahtinen (40) aloittaa 28. marraskuuta Aller Median Markkinointipalveluiden myyntiorganisaatiossa nimikkeellä Head of Data Revenue.​ Lahtisen tehtävän päävastuuna ovat Allerin uudet dataratkaisut.

Lahtisella on poikkeuksellisen pitkä ura data-ammattilaisena, lähes 15 vuotta. Hän on työskennellyt Fonectalla liiketoimintajohtajana vastaten dataratkaisujen tuotteistamisesta, datatuotannosta ja analytiikkatiimeistä. Allerilla Lahtisen toimenkuvaan kuuluvat mm. dataratkaisujen kaupallistaminen ja datan ratkaisumyynti pohjoismaisille suurasiakkuuksille. Lahtinen siirtyy Allerille Insight360 –yrityksen Insight Directorin paikalta.

"Allerin Rikastamo yhdistää reaaliaikaiset ostoaikeet ja kattavan kuluttajadatan monikanavaiseksi ja mediariippumattomaksi työkaluksi. Saatuamme Samin talliimme pystymme ottamaan Rikastamosta entistä enemmän tehoja irti – asiakkaidemme hyödyksi", iloitsee Allerin B2B-myynnistä vastaava johtaja Hannaleena Koskinen.

Allerin alkuvuonna lanseeraama datajalostamo Rikastamo on ollut markkinointipalveluja tarjoavalle yritykselle menestys. Allerin omistama Suomi24:n keskusteluaineisto on laaja, uniikki datapankki, jollaista muilla yrityksillä ei ole käytössään. Rikastamon myötä Aller avaa ja kaupallistaa datansa myös ulkopuolisten käyttöön ensimmäisenä mediatalona Suomessa.

"Allerin tarjoama mahdollisuus houkutteli saman tien. On upeaa päästä hyödyntämään omaa kokemustaan ja buustaamaan dataliiketoimintaa Suomen edistyksellisimmässä mediatalossa", Sami Lahtinen toteaa.

"Data on yrityksille kuin multaa, yksin siitä ei ole mihinkään mutta rikastettuna ja ymmärryksellä siitä voi kasvaa mitä vain. Rikastamomme on yksi tärkeimmistä uusista avauksistamme, ja Sami täydentää tiimiämme täydellisesti", sanoo Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Lisätiedot: Eveliina Nera, Communications Manager, Aller Media oy, 0440203622

Aller Media Oy on innovatiivinen, moderni media-ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Allerin Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä liiketoiminnan tarpeisiin yhdistämällä kansallisesti merkittävää offline- ja online-dataa. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Suomi24, Dingle, Seiska, ELLE, Koti ja keittiö, Fit, Katso, Oma Aika, Idealista ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 250 henkilöä. www.aller.fi