Allerin uudeksi digipäätoimittajaksi Veera Luoma-aho

Allerin uudeksi digipäätoimittajaksi on nimitetty VTM Veera Luoma-aho, 37. Digipäätoimittajan tehtävä on Allerilla uusi. Luoma-aho vastaa Allerin brändien digitaalisista sisällöistä ja rakentaa myös kokonaan uusia digitaalisia sisältöbrändejä ja -konsepteja suoraan kuluttajille tai sisältömarkkinointina.

- Tehtävä on inspiroiva, koska nyt on luotava myös ihan uusia tapoja tavoittaa kohderyhmät. Usein sanotaan, että me suomalaiset mediatalot joudumme kilpailemaan nykyään suoraan kansainvälisten jättiyritysten, kuten Facebookin tai Amazonin kanssa. Sekin on totta, mutta voi ajatella myös niin päin, että nyt kuka tahansa voi haastaa ihan kenet tahansa, Luoma-aho sanoo.

Tärkeintä on lukija, jonka asema on Luoma-ahon mielestä median murroksessa vahvempi kuin koskaan. Medioiden on pystyttävä eläytymään lukijoiden nahkoihin ja tutkittava ja ymmärrettävä, millaisissa hetkissä tämä haluaa eri sisältöjä kuluttaa ja miten.

- Valmiita yleisöjä ei ole. Meidän on yksinkertaisesti pystyttävä tekemään sellaisia sisältöjä ja tekoja, jotka koskettavat ja hyödyttävät lukijaa niin, että hän todella haluaa viettää niiden kanssa aikaa ja jakaa ne muiden kanssa. Haluan ajatella, että murroksen myötä lukijat saavat lopulta parempia sisältöjä kuin koskaan ennen.

Digipäätoimittaja kuuluu Allerin uuteen journalistiset sisällöt -yksikköön.

- Journalistiset sisällöt ja osaaminen ovat yrityksemme keskiössä. Olemme tukevasti sisältöbisneksessä ja haluamme tehdä puhuttelevaa journalismia ja palvelua. Laadukkaat sisällöt ja esimerkiksi Suomi24:n data on melkoinen yhdistelmä, sanoo Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä

Veera Luoma-aho työskentelee tällä hetkellä päätoimittajana palkitussa naisten aikakauslehdessä Oliviassa, jonka printtilehtenä ilmestyminen päättyy syksyllä. Luoma-aho on perehtynyt digitaaliseen sisällöntuotantoon muun muassa visiting scholarina Kalifornian Berkeley-yliopistossa. Aiemmin hän on työskennellyt Helsingin Sanomien Kuukausiliitteessä ja Ylellä.

Lisätiedot:

Veera Luoma-aho

veera.luoma-aho@aller.fi

+358 50 544 9003

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni mediatalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Aller tuottaa Suomen himotuimmat aikakausbrändit. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Seiska, Katso, Oma Aika, ELLE, Olivia, Costume.fi, Koti ja keittiö, Divaani, Fit, Suomi24, Dingle ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 300 henkilöä. www.aller.fi